Auto turbīnas veidi un to funkcijas

Auto turbīnas veidi un to funkcijas
Kāda ir atšķirība starp turbokompresoriem? Kādas katram ir priekšrocības? Turbokompresora pasaulē ir tikpat daudz dažādu variantu kā dzinēju izkārtojumu. Apskatīsim galvenos zemāk.

Single-Turbo

Automašīnai ar vienu turbokompresoru ir neierobežota mainība. Kompresora riteņa izmēru un turbīnu dažādība radīs pilnīgi atšķirīgas griezes momenta īpašības. Liela auto turbīna nodrošina lielisku augstākās klases jaudu, bet mazākas turbīnas nodrošina labāku zemas klases rībēšanu, jo tās spolē ātrāk.

Twin-Turbo

Ir vairāki varianti, kā funkcionē auto ar diviem turbokompresoriem. Jums varētu būt viens turbokompresors katram cilindru blokam (V6, V8 utt.) vai arī var izmantot vienu turbokompresoru zemiem apgriezieniem un apiet lielāku turbokompresoru lieliem apgriezieniem (I4, I6 utt.). Jums pat varētu būt divas līdzīga izmēra auto turbīnas, kur viena tiek izmantota zemiem apgriezieniem un abas tiek izmantotas lielākiem apgriezieniem. Piemēram, BMW X5 M un X6 M tiek izmantotas dubultās ritināšanas turbīnas, pa vienai katrā V8 pusē.

Twin-Scroll Turbo

Šāda veida turbīnās ieplūdes atveres ir sadalītas divās atsevišķās kamerās. Tas uzlabo dzinēja reakciju un palielina jaudu pie zemiem apgriezieniem. Katra kamera apkalpo motora cilindru komplektu, kas palīdz samazināt izplūdes impulsu pāreju un uzlabot efektivitāti.

Variable Geometry Turbo

VGT turbīnas ir diezgan izplatītas dīzeļdzinējos, taču to ražo diezgan ierobežotā daudzumā izmaksu un īpašo materiālu nepieciešamības dēļ. Šāda turbokompresora iekšējās lāpstiņas maina laukuma un rādiusa (A/R) attiecību, lai tā atbilstu apgriezieniem minūtē. Pie zemiem apgriezieniem minūtē tiek izmantota zema A/R attiecība, lai palielinātu izplūdes gāzu ātrumu un ātri uzspolētu turbokompresoru. Palielinoties apgriezieniem, A/R attiecība palielinās, lai nodrošinātu lielāku gaisa plūsmu. Rezultāts ir zems turbīnas aizkave, zems pastiprināšanas slieksnis un plata un vienmērīga griezes momenta josla.

Electric Turbo

Elektriskā turbīna (elektriskais turbokompresors): šī ir salīdzinoši jauna tehnoloģija, kas apvieno turbokompresoru ar elektromotoru. Elektriskā turbīna var nodrošināt ātrāku reakciju un uzlabotu jaudu pie zemiem apgriezieniem minūtē, jo tās darbība nav atkarīga no izplūdes gāzēm.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

20 + 14 =

Šajā vietnē surogātpasta samazināšanai tiek izmantots Akismet. Uzziniet, kā tiek apstrādāti jūsu komentāru dati.