Kā nosist lietota auto cenu jeb daži jautājumi auto pārdevējam

Kā nosist lietota auto cenu
Kā nosist lietota auto cenu

Lietots auto var būt gan izdevīgs ieguvums, gan milzu problēma uz riteņiem. Īpaši ja tā apskate pirms pirkšanas nav veikta pienācīgi rūpīgi. Rakstā stāstīsim par to kā nosist lietota auto cenu un uzzināt par tā problemātiskajām vietām.



Iesākum gan jāpiebilst, ka pirms došanās uz auto apskati, ir vērts izpētīt visu bezmaksas un arī maksas informāciju, kuru var iegūt CSDD un citos servisos. Šādi pakalpojumi var nebūt pa velti, tomēr slikts auto var izmaksāt vēl daudz dārgāk. Tagad pārejam pie jautājumiem.

Vai auto ir cietis negadījumos?

Avāriju un citu negadījumu pēdas var likvidēt. Tomēr tas vēl nenozīmē, ka negadījums nav atstājis dziļākas sekas. Avārijās var tikt skarti svarīgi auto mehānismi un auto ģeometrija, kā arī tās var pasliktināt auto drošību, ja tam pēc remonta sanāktu iekļūt citos negadījumos. Šo jautājumu ir vērts uzdot pat tad, ja jūs neredzat nekādus ārējus bojājumus vai to pēdas. Atbilde no sērijas: “Pāris reizes noberzu bamperi stāvvietā” jau var būt iemesls nedaudz samazināt cenu, bet nopietnāki bojājumi var vispār likt atteikties no pirkuma, vai dot iemeslu paprasīt jūtamu atlaidi.
Šim jautājumam ir arī vēl viena svarīga nozīme. Informāciju par auto avārijām var iegūt pēc auto VIN koda vai valsts numura, un, ja jums jau ir zināma auto negadījumu vēsture, šis jautājums parādīs cik godīgs vai negodīgs ir auto pārdevējs. Ja īpašnieka stāstījums būtiski atšķiras no faktiem, tad vai nu auto īpašnieks jums melo un attiecīgi var samelot arī par citām būtiskām detaļām, vai arī auto pārdod pārpircējs.

Kādi mašīnai ir veikti remonti?

Labs auto īpašnieks zinās visu auto veikto remontu vēsturi, un kā zināms, lietotu auto labāk ir pirkt no tāda cilvēka, kas par to ir rūpējies. Noskaidrojiet kādi remonti auto ir veikti un kur tie ir veikti. Atceraties, ka jebkurš nopietns remonts ir iespēja pakaulēties par cenu. Savukārt iespēja nosist auto cenu vēl vairāk pavērsies tad, ja izrādīsies, ka auto ir remontēts šaubīgos servisos, bet detaļas iegādātas auto kapsētās.
Tāpat nebūs lieka arī auto stiklu pārbaude. Kādā no stikla apakšējiem stūriem ir jābūt marķējumam ar ražotāja zīmolu un ražošanas gadu. Ja auto stikli ir mainīti, tas ir labs iemesls apvaicāties, kāpēc ir ticis veikts šāds diezgan nopietns remonts.

Vai auto ir radušās šim modelim raksturīgās problēmas?

Katram auto ir savas vājās vietas, un konkrētiem auto modeļiem tās mēdz būt kopīgas. Piemēram, daži modeļi ir vairāk vairāk pakļauti rūsai, bet citiem var biežāk rasties problēmas ar dzinēju, vai ātrāk lobīties nost laka. Izpētiet kādas problēmas biežāk skar jūsu izvēlēto modeli. Šādu informāciju var atrast auto tēmai veltītās interneta vietnēs vai auto forumos.
Parasti auto īpašnieki diezgan labi zina, kāds ir to auto un jautājumi par tā vājajām vietā tos neizbrīnīs, pat ja konkrētajam auto nav īpašu problēmu. Ja auto īpašnieks vispār neko nav dzirdējis par modeļa problēmām, iespējams, ka ar auto ir braucis kāds cits cilvēks vai arī saimnieks pret savu auto ir bijis nedaudz bezatbildīgs.

Varbūt aizbrauksim uz auto diagnostiku?

Šis ir ļoti labs jautājums, kurš ļaus daudz labāk saprast situāciju. Šo jautājumu ir vērts uzdot pat tad, ja jau pats visu esat sapratis un nekur negrasāties braukt. Godīgs auto īpašnieks, kuram nebūs nekā slēpjama pret šādu pārbaudi neiebildīs. Gluži pretēji, šādi cilvēki paši centīsies pastāstīt par visām problēmām, lai diagnostika jums neizvērstos par nepatīkamu pārsteigumu.
Savukārt negodprātīgi auto pārdevēji sāks čīkstēt un stāstīt par to, ka tiem nav laika, ka pēc auto stāv rinda ar tā gribētājiem, vai pat piedāvās atlaidi, ja jūs būsiet ar mieru pirkt auto uzreiz.


Kad un kur auto ir veiktas tehniskās apkopes

Katram auto ir nepieciešamas regulāras tehniskās apkopes, kurās nomaina nolietotās detaļas un veic citus apkopes darbus. Laicīgi nomainīti filtri un eļļas uztur auto labā stāvoklī un pagarina tā mūžu. Turklāt šādas apkopes ļauj ātrāk konstatēt auto bojājumus un laicīgi tos novērst. Ja auto apkopes nav veiktas regulāri, tas var nozīmēt, ka tā īpašnieks par auto nav pārāk rūpējies un arī tas dod iemeslu runāt par atlaidi.
Tāpat ir nozīme arī tam, kur auto apkopes ir veiktas. Ideāli būs, ja tas ir noticis pie oficiālā dīlera vai labi zināmos un pārbaudītos auto servisos. Ja auto apkopes ir veicis pats īpašnieks, pastāv iespēja, ka tās nav bijušas pilnībā korektas.

Vai auto ir pārkrāsotas detaļas?

Lai pārbaudītu atbildes patiesumu, iegādājaties vai aizņemieties ierīci krāsas slāņa biezuma noteikšanai un pārbaudiet dažādas auto korpusa vietas. Ja krāsas slānis uz spārna ir biezāks nekā uz jumta, tas var liecināt par to, ka mašīna ir cietusi avārijā. Ja dažādās auto vietās krāsas slāņa biezums ir aptuveni vienāds, tas vēl nenozīmē, ka ar auto nekas nav noticis. Noskaidrojiet kādu krāsas slāņa biezumu norāda auto ražotājs, un pārliecinieties, ka tas atbilst jūsu iegūtajiem rādītājiem. Ja mašīnas krāsas slānis atšķiras no ražotāja norādītājiem, tad mašīna visticamāk ir tikusi pārkrāsota.
Ja auto ir ticis pilnībā pārkrāsots, jums vajadzētu pārbaudīt tā vēsturi maksimāli cītīgi. Pilnīga auto pārkrāsošana var liecināt, ka šis auto ir iekļuvis nopietnā avārijā, iespējams, ka pat ar apgāšanos uz jumta. Jebkurā gadījumā mašīnas reti mēdz pārkrāsot bez iemesla un lieki krāsas slāņi noteikti ir vēl viens labs iemesls paprasīt atlaidi.

Vai mašīnai viss šobrīd ir darba kārtībā?

Izpētiet kādas funkcijas ir jūsu izvēlētā auto komplektācijā un izprašņājiet pārdevēju par katru no tām. Piemēram, vai labi strādā parkošanās sensori, vai kondicionieris ir darba kārtībā, vai ir radušās problēmas ar stūres apsildi un citus līdzīgus jautājumus. Nekautrējaties izklausīties piekasīgs un jautājiet par visām iespējamām funkcijām pat tad ja jums tās nav īpaši svarīgas. Šīs funkcijas ietilpst mašīnas cenā un, ja kāda no tām nestrādā, jums ir tiesības prasīt atlaidi.

Vai auto motors ļauj braukt ātri?

Šis ir jautājums, uz kuru atbildē ne vienmēr gribas dzirdēt sajūsmas pilnu “Jā!”. Pati par sevi ātra braukšana nekādi nekaitē ne mašīnai, ne tās dzinējam un tomēr tas ir labs iemesls sīkāk izprašņāt auto īpašnieku par viņa braukšanas ieradumiem. Piemēram, par to vai viņš mēdz ziemā uzsildīt mašīnu un cik ilgi to dara.
Tāpat apjautājaties, vai auto īpašniekam izdodas apdzīt citus pie luksofora. Šāds braukšanas stils var ātrāk nolietot auto mehānismus, un tādēļ, ja vien jūs nepērkat sporta auto, pozitīva atbilde nebūs pārāk vēlama. Parasti pilsētas auto vairāk mīl sabalansētu vadīšanas stilu ar mierīgu bremzēšanu un pakāpenisku paātrināšanos.


  •  
  •  
  •  
  •  

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

one × five =

Šajā vietnē surogātpasta samazināšanai tiek izmantots Akismet. Uzziniet, kā tiek apstrādāti jūsu komentāru dati.