Vai var ēst pirms gulētiešanas

Vai var ēst pirms gulētiešanas

Vai var ēst uz nakti

Patiesībā tā nav tā labākā doma. Vislabāk būtu pārstāt ēst aptuveni 3 stundas pirms gulētiešanas. Pa šo laiku ēdiens jau būs pārstrādāts un jums arī nebūs jāiet gulēt, cīnoties ar izsalkuma sajūtu.

Kāpēc nav vērts ēst pirms gulētiešanas

Ēšana pirms aizmigšanas ir pretrunā ar mūsu cirkādajiem ritmiem. Viena naksnīga maltīte tos neizjauks, bet ja tāda ieturēšanās kļūst par pierastu lietu, nav izslēgts, ka organisms var izdomāt, ka tam ir jābūt aktīvam naktī, bet savukārt dienā jāatpūšas.
Tomēr tā vēl nav vienīgā problēma. Pārtikas uzdevums ir apgādāt mūs ar enerģiju, bet cilvēka organisma vajadzība pēc enerģijas diennakts laikā ir mainīga. Organisms regulē savu jūtību pret insulīnu un, piemēram, no rītiem šī jūtība ir augstāka, lai visas brokastīs uzņemtās kalorijas uzreiz tiktu pārvērstas enerģijā, bet savukārt ēdot vakarā pastāv lielāka iespēja, ka tās tiks novirzītas tauku rezervēs.
Turklāt vakaros mēs biežāk izvēlamies ne to pašu veselīgāko ēdienu, piemēram, saldumus, čipsus un citas kalorijām bagātas un neveselīgas uzkodas. Nereti mēs izvēlamies tādu pārtiku ne tādēļ, lai gūtu enerģiju, bet tādēļ lai atslābinātos pēc grūtas dienas.

Ko var ēst pirms gulētiešanas

Ja kaut kādu iemeslu pēc nav iespējams paēst laicīgi, tas vēl nenozīmē, ka jums ir jāiet gulēt izsalkušiem. Tā vietā vienkārši ir jāizvēlas tādu pārtiku, kas būs vērtīga organismam, piemēram:

  • tvaicēti dārzeņi;
  • produkti ar augu olbaltumvielām, piemēram, pupiņas vai humuss;
  • produkti kas satur vērtīgos taukus;
  • biezpiens vai jogurts;
  • Ja ļoti gribas saldumus, maltīti var papildināt arī ar augļiem vai tumšo šokolādi.
    Šāda pārtika apgādās organismu ar olbaltumvielām un nelielu daudzumu vērtīgo tauku, un jūs sajutīsiet sāta sajūtu.
    Tāpat ir svarīgi neēst pārāk daudz. Atceraties, ka labāk ir apēst vienu cepumu nekā visu iepakojumu.

    Ko labāk neēst pirms gulētiešanas

    Lai miegs būtu labs un netiktu uzkrāti nevajadzīgi tauki, būs labāk, ja izvairīsieties no produktiem ar lielu cukura un tauku saturu. Tāpat būtu prātīgi izvairīties no kofeīna(īpaši saldos gāzētos dzērienos) un alkohola. Saldie dzērieni tikai traucēs iemigt un nedos nekādu labumu. Savukārt regulāra alkohola lietošana ar laiku var izraisīt atkarību.

    Atbildēt

    Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

    three × 5 =

    Šajā vietnē surogātpasta samazināšanai tiek izmantots Akismet. Uzziniet, kā tiek apstrādāti jūsu komentāru dati.