Septiņi iemesli, kāpēc auto ar mehānisko kārbu joprojām ir laba izvēle

Septiņi iemesli, kāpēc auto ar mehānisko kārbu joprojām ir laba izvēle.
Neskatoties uz to, ka aizvien vairāk autovadītāju dod priekšroku automātiskajai ātrumkārbai, mehāniskās kārbas nekur nepazūd un joprojām paliek aktuālas. Protams, arī mehāniskajai ātrumkārbai mēdz būt dažas problēmas, kuras īpaši jūt sastrēgumos, kad nākas pastāvīgi pārslēgt ātrumus. Tomēr mehāniskajai ātrumkārbai vairākas būtiskas priekšrocības un tieši par tām mēs šodien pastāstīsim.

Labāka kontrole pār mašīnu

Ar mehānisko kārbu apgādātas mašīnas vadīšana no prasa vairāk pūļu nekā automātiskās kārbas gadījumā. Un bieži vien tas tiek uztverts kā trūkums, tomēr mehāniskā kārba ļauj arī mašīnu labāk kontrolēt. Vadot auto ar automātisko kārbu, vadītājs var tikai spiest pedāli un virzīties uz priekšu vai aizmuguri. Savukārt manuālās kārbas gadījumā var izmantot ātrumu pārslēgšanu tā, lai panāktu maksimālu veiktspēju vai ekonomiskumu. Vadoties pēc apstākļiem, var pārslēgt ātrumus agrāk vai vēlāk, braukt tikai ar vienu ātrumu un veikt ātruma pārslēgšanu tieši tajā brīdī kad to vēlaties jūs un nevis ātrumkārba.

Reakcijas trenēšana

Lai pareizi pārslēgtu ātrumus, ir nepieciešamas prasmes un pieredze. Tāpat ir jāattīsta reakcija, lai labāk reaģētu uz notikumiem un ir laicīgi jāprognozē situācija uz ceļa. Nav šaubu, ka reakcija ir nepieciešama arī vadot ar automātisko kārbu apgādātu auto un tomēr vadīšanas prasa mazāk kustību un domāšanas kopumā.

Mašīnas iegāde var izmaksāt mazāk

Ekonomisku kritumu brīžos var būt nozīme pat ne tik lielām summām, un tas noteikti attiecas arī uz auto iegādi. Nereti mašīnas ar automātisko kārbu maksā vairāk nekā tās, kas ir apgādātas ar mehānisko. Turklāt pērkot jaunu auto, šī starpība var būt vēl jūtamāka.

Mehāniskās kārbas ir izturīgākas

Mehāniskās ātrumkārbas vienmēr ir bijušas izturīgāka un uzticamākas nekā automātiskās. Šobrīd kad mehānisko kārbu konstrukcijas ir novestas gandrīz līdz ideālam, to resurs ir gandrīz neizsmeļams. Galvenais, lai vadītājs ievēro noteikumus, kas palīdz pagarināt auto kalpošanas laiku. Šādā gadījumā auto un ātrumkārba spēs kalpot ilgus gadus un nobraukt vairākus simtus tūkstošus kilometru.

Mehānisko kārbu remonts un apkalpošanas izmaksā lētāk

Kā jau tika minēts, mehāniskās ātrumkārbas ir izturīgas un spēj nokalpot vairākus simtus tūkstošus kilometru. Mehāniskās ātrumkārbas ir daudz vienkāršākas nekā automātiskās nemaz nerunājot par variatoriem vai robotiem. Protams, arī mehāniskajās kārbās ir detaļas ko var uzskatīt par salīdzinoši ātri nolietojamām, piemēram, par tādu var uzskatīt sajūgu, tomēr, braucot prātīgi, par šo komponentu nomaiņu nav jāuztraucas gadiem ilgi. Tajā pašā laikā automātisko kārbu uzbūve ir krietni sarežģītāka un tas palielina lūzuma iespēju. Savukārt ja automātiskā kārba salūzīs, tās remonts būs krietni dārgāks nekā mehāniskās kārbas remonts.

Zemāks degvielas patēriņš

Automātiskās ātrumkārbas turpina attīstīties, un to degvielas patēriņš salīdzinājumā ar manuālajām vairs nav tik izteikti lielāks, nekā tas bija vēl pirms dažiem desmitiem gadu. Tomēr joprojām lielākajā daļā gadījumu auto ar manuālo kārbu visbiežāk patērēs mazāk degvielas, nekā tāds pats auto tikai ar automātisko ātrumkārbu un tas var būt diezgan nopietns arguments. Īpaši apstākļos kad jau tā augstās degvielas cenas kļūst tikai augstākas.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

3 + 7 =

Šajā vietnē surogātpasta samazināšanai tiek izmantots Akismet. Uzziniet, kā tiek apstrādāti jūsu komentāru dati.