Vai alkohols var mūs padarīt resnākus

  •  
  •  
  •  
  •  

Vai alkohols var mūs padarīt resnākus

Vai alkohols var ietekmēt figūru un padarīt mūs resnākus? Un kā ar to cīnīties?


Kā alkohols tiek uzņemts
Alkohols pats par sevi satur diezgan daudz kaloriju, un 1 grams etanola satur aptuveni 7 kilokalorijas. Par laimi, zināms kaloriju daudzums ir nepieciešams paša alkohola uzņemšanai, un, pateicoties tam, organismam tiek tikai aptuveni 20% no alkoholā esošajām kalorijām. Tomēr arī tālu ne visi no šiem 20% tiek izmantoti tauku uzkrāšanai. Rezultātā no uzņemtā tīrā alkohola tiek saražots diezgan nenozīmīgs tauku daudzums.
Patiesībā galvenos draudus figūrai rada ne pats alkohols, bet gan tā radītie apstākļi. Alkohols ir inde, kuru organisms cenšas pēc iespēja ātrāk pārstrādāt, un, kamēr organisms ir ar to aizņemts, tauku pārstrāde ir jūtami apspiesta. Šī iemesla dēļ kopā ar alkoholu uzņemtie tauki un ogļhidrāti visticamāk pārvērtīsies tieši par taukiem.
Turklāt alkohols mēdz arī uzlabot apetīti un šādi palielināt kopā ar to uzņemtā ēdiena daudzumu. Ja vēl ņem vērā, ka alkohols var samazināt arī paškontroli, pastāv iespēja dēļ alkohola uzņemt diezgan ievērojamu kaloriju daudzumu un papildināt savas tauku rezerves.

Kā dzert tā, lai tas neietekmētu figūru
Protams, var iedzert arī tā, lai tas neietekmētu figūru, tomēr tad ir jāievēro daži vienkārši noteikumi.

Nedzer daudz
Parasti cilvēki kas dzer mēreni, sver mazāk nekā tie, kas nedzer vispār. Mērena alkohola lietošana uzlabo jūtīgumu pret insulīnu un samazina metaboliskā sindroma risku.
Vēl tikai jāatgādina, ka mērena alkohola lietošana paredz, ka netiek uzņemts vairāk par 30 gramiem tīra alkohola dienā. Tas ir aptuveni viena glāze vīna vai pudele alus.


Izvēlies pareizo alkoholu
Izvairies no alkohola kas satur ogļhidrātus. Šādi dzērieni ir, piemēram, alus, alkoholiskie kokteiļi un saldi vīni. Ogļhidrāti alkohola saturā palielina uzņemto kaloriju daudzumu un attiecīgi draud ar liekiem kilogramiem.

Ēd ar olbaltumvielām bagātu pārtiku
Olbaltumvielas rada sāta sajūtu labāk, nekā tauki un ogļhidrāti. Ar olbaltumvielām bagāta pārtika palīdz labāk kontrolēt svaru un mazina metaboliskā sindroma risku.

Ēd vairāk dārzeņu
Dienās, kad tiek lietots alkohols, vajag uzturēt zemu ogļhidrātu un tauku līmeni. Tomēr organismam joprojām ir nepieciešami vitamīni un šķiedrvielas. Šajā situācijā labs risinājums ir dārzeņi jo tajos ir maz kaloriju un daudz šķiedrvielu. Dārzeņi palīdzēs nejust izsalkumu un neradīs liekus kilogramus.

Nepieēdies pēc ballītes
Nereti atgriežoties mājās no izklaidēm, mūs pārņem liela vēlme kaut ko garšīgu apēst. Un visbiežāk tas ir kaut kas salds vai barojošs. Lai tas nenotiktu ir vērts jau laicīgi sagatavot kaut ko garšīgu taču vienlaikus arī vērtīgu un ar zemu kaloriju saturu.


  •  
  •  
  •  
  •  

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.