Pieci veidi, kā tērēt vairāk kaloriju bez sporta

  • 3
  •  
  •  
  •  

Kā tērēt vairāk kaloriju bez sporta
Pieci veidi, kā tērēt vairāk kaloriju bez sporta

Nedaudz palielināt kaloriju patēriņu var arī bez sporta un fiziskām aktivitātēm. Lasi un uzzini kā!


1. Uzturi zemu temperatūru telpās
Ja katra patērētā kalorija tev ir no svara, ir vērts apsvērt temperatūras samazināšanu telpās, kurās uzturies. Aukstums stimulē brūno taukaudu rašanos. Brūnie tauki ir nepieciešami cilvēka atdzišanas novēršanai, un to darbībai tiek patērēta enerģija. Pētnieki uzskata, ka 50 – 100 grami brūno tauku var palielināt enerģijas patēriņu par 150 – 300 kilokalorijām dienā.
Cits pētījums parādīja, ka ilgstoši atrodoties aukstā istabā (5 – 8 stundas) organismā esoši brūnie tauki palielina enerģija patēriņu, paātrina glikozes utilizāciju un paaugstina organisma jūtību pret insulīnu.
Vēl kādā citā pētījumā noskaidrojās, ka mēneša laikā regulāri guļot vēsā istabā (19 °С) par 42% pieaug brūno tauku apjoms, bet to aktivitāte pieaug par 10 %.

2. Biežāk sēdi uz grīdas
Ja skatoties televizoru sēdēsi uz grīdas, tavi muskuļi tiks vairāk nodarbināti, lai noturētu ķermeni izvēlētajā pozīcijā un attiecīgi tiks patērēts arī vairāk kaloriju. Tāpat kaut kāds enerģijas daudzums tiks tērēts, lai pieceltos un apsēstos.
Mūsu ķermenis ir piemērots pilnam pietupienam, bet mūsdienās cilvēki to visbiežāk izpilda tikai daļēji un rezultātā zaudē savu lokanību un kļūstam mazkustīgi.
Savukārt atgriežoties pie pilna kustību diapazona mēs uzlabojam stāju un saglabājam lokanību. Tādēļ, izvēlies sēdēt uz grīdas skatoties televīziju, spēlējot videospēles un pat runājot pa telefonu, tavam ķermenim tas nāks tikai par labu.

3. Košļā košļājamo gumiju
Kādā pētījumā noskaidrojās, ka košļājamās gumijas košļāšana palielina enerģijas patēriņu par veselām 11 kilokalorijām stundā.
Turklāt košļājamās gumijas košļāšana palīdz uzņemt mazāk kaloriju un ļauj cilvēkam justies enerģiskākam. Kādā citā pētījumā dalībniekiem no rītiem stundu bija jākošļā košļājamā gumija, rezultātā brokastīs tika uzņemts par 67 kilokalorijām mazāk un neuzņemtās kalorijas netika kompensētas visas dienas garumā.
Pētnieki pieņēma, ka košļāšanas process stimulē košļāšanas muskuļu nervus, kas sūta signālus uz smadzeņu apetītes zonām ir saistīti arī ar sāta sajūtu.

4. Staigā klausoties dinamisku mūziku
Kāds itāļu zinātnieku pētījums parādīja, ka klausoties enerģisku mūziku ātrāk pieaug sirds ritms.
Tika izveidotas trīs grupas. Pirmās grupas dalībnieki nodarbojās ar velotrenažieri klausoties mūziku ar tempu 170 BPM, otra grupa klausījās ritmisku mūziku ar ātrāku ritmu, bet trešā grupa trenējās vispār bez mūzikas. Rezultātā grupas kas klausījās dinamisku mūziku ātrāk sasniedza sirds ritma aerobo zonu (50–60% no maksimālā sirds ritma) un sasniedzot 75% no maksimālā sirds ritma, mūzika palīdzēja izturēt tempu un paātrināties.
Tādēļ pat ja jūs nenodarbojaties ar sportu, ir vērts pamēģināt vismaz doties savās ikdienas gaitās klausoties enerģisku mūziku. Tas var likt kustēties ātrāk un tērēt vairāk kaloriju.

5. Iegūstiet jaunas zināšanas
Miera stāvoklī smadzenes patērē aptuveni 420 kilokalorijas diennaktī un utilizē aptuveni 60% no organismā esošās glikozes. Savukārt pie aktīvas smadzeņu darbības kaloriju patēriņš kļūst vēl lielāks.
Kādā pētījumā viena grupa veica tādas vienkāršas darbības kā pogas spiešana, bet otra grupa risināja matemātiskus uzdevumus. Rezultātā tiem dalībniekiem kas risināja sarežģītus uzdevumus glikozes līmenis pazeminājās, un tas nozīmē, ka procesa laikā tie patērēja vairāk kaloriju.
Vēl kādā citā testā pētnieki pamanīja saistību ar glikozes līmeni un atbilžu precizitāti. Tas norāda uz to, ka jo vairāk cilvēks koncentrējas, jo vairāk enerģijas patērē tā smadzenes.
Lai smadzeņu piepūles laikā tiktu tērēts vairāk kaloriju, veicamajam uzdevumam ir jābūt sarežģītam un interesantam, jo tikai šādi var panākt augstu koncentrācijas līmeni.
Jo vairāk tu trenēsi savas smadzenes, jo vairāk kaloriju tās patērēs. Vairāki pētījumi ir parādījuši, ka, jo augstākas ir cilvēka prāta spējas, jo vairāk glikozes patērē tā smadzenes darbības laikā.
Tiesa, ir jāatceras, ka nekāda smadzeņu aktivitāte nespēs līdzināties fiziskām aktivitātēm un vienkāršs mājas treniņš patērēs ievērojami vairāk kaloriju, nekā jebkurš matemātisks uzdevums.


  • 3
  •  
  •  
  •  

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

one × 4 =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.