15 veidi, kā palikt nomodā visu nakti

  •  
  •  
  •  
  •  

Ja kaut kādu iemeslu dēļ pa nakti nevarat vai negribat doties gulēt, jums noderēs šie 15 veidi, kā uzveikt miegu un neaizmigt visas nakts garumā.


1. Košļājamā gumija
Košļājiet košļājamo gumiju ar mentolu. Tomēr galvenais šeit nav mentols, bet gan pašas košļāšanas kustības. Šādi jūs aktivizējiet smadzenes liekot tām domāt ka tūlīt būs jāpārstrādā ēdiens. Lai pārstrādātu ēdienu tiek izdalīts insulīns kurš arī izraisa modrības sajūtu.

2. Vēsums
Atveriet logus, ielaidiet telpā svaigu gaisu, ieslēdziet kondicionieri vai ventilatoru. Siltas un smacīgas telpas liek mums justies nogurušiem. Aukstums uztur smadzenēs spriedzi un liek organismam aktivizēties lai uzturētu temperatūru kas nepieciešama organisma darbībai. Īpaši asu izjūtu cienītāji var mēģināt pagrauzt ledu, atspirdzinošs efekts būs garantēts.

3. Fizkultūra
Palēkājiet, veiciet pietupienus vai atspiedienus. Jebkuras fiziskas aktivitātes ar 20-30 minūšu intervālu palīdzēs jūsu asinīm sākt tecēt straujāk, uzlabos skābekļa pieplūdi, bet tas savukārt dos papildus enerģiju organismam. Vēl labs paņēmiens ir neliela pastaiga, pētījumi ir parādījuši ka 15 minūtes iešanas dod enerģiju strādāt divas stundas.

4. Mazgāšanās
Noskalojiet rokas ar aukstu ūdeni. Tas palīdzēs ātri atdzesēt organismu. Tas ir noderīgi arī karstā vasaras dienā kad jums ir sākusi sāpēt galva no karstuma.

5. Izsalkums
Izlaidiet ēdienreizi. Organisms tērē daudz enerģijas ēdiena pārstrādei, tieši šī iemesla dēļ pēc labām pusdienām uznāk miegainība un nogurums. Toties viegls izsalkums padara modru. Bez tam jums būs grūti aizmigt jo jums vienkārši gribēsies ēst.

6. Mūzika
Klausāties ātru, kaitinošu mūziku. Vēlams gan ne īpaši skaļi, jo tas var traucēt gulēt citiem. Mūzika izraisa spēcīgu, emocionālu reakciju. Ja iespējams dziediet līdz vai vismaz mājiet ar galvu mūzikas ritmā. Nederēs melodiska un pazīstama mūzika, ir nepieciešama ritmiska, bet jums nepatīkama mūzika, tas izsauks vairāk emociju. Skaņai jābūt tādai lai būtu grūti izšķirt vārdus. Tas liek smadzenēm jo tām būs jāpieliek vairāk pūļu lai saklausītu vārdus.

7. Apgaismojums
Ieslēdziet spilgtu gaismu. Vislabākā protams ir saules gaisma, bet ja ir nakts, ieslēdziet visas gaismas kuras mājā varat atrast. Tas palīdzēs apmānīt jūsu iekšējo pulksteni.

8. Masāža
Pamasējiet galvas augšpusi, kakla aizmugurējo daļu, ausu bungādiņas, punktu starp īkšķi un rādītājpirkstu, rajonu zem ceļiem. Šie punkti palīdz noņemt nogurumu un uzlabot asinsriti.


9. Joga
Pamēģiniet elpošanas vingrinājumus no jogas. Šo vingrinājumi izpaužas kā normāla ieelpa un asa, uzsvērta izelpa. Atkārtojiet šo vingrinājumu aptuveni desmit reizes. Šī tehnika sasilda un uzmundrina.

10. Aromterapija
Spēcīga, patīkama vai nepatīkama smarža ātri liks jums aktivizēties. Nervu sistēmas stimulēšanai aromterapijā iesaka rozmarīna, eikalipta un piparmētras eļļas. Ja jums šo eļļu nav pa rokai, variet mēģināt pasmaržot kafijas pupiņas.

11. Diskomforts
Ja vēlaties saglabāt modrību, sagādājiet sev neērtus apstākļus. Piemēram sēdiet uz cieta krēsla. Ja strādāsiet ērtā krēslā vai gultā jūs visticamāk vilks uz miegu. Tikmēr kamēr viegls diskomforts neļaus jums atslābināties un aizmigt.

12. Kafija un miegs
Iedzeriet tasīti kafijas un 15 minūtes paguļat. Šī metode apvieno divas iedarbīgas tehnikas. Kofeīna iedarbība parasti sākas 20 minūtes pēc tā uzņemšanas. Līdz tam laikam var iemigt un atgūt spēkus pateicoties mikromiegam. Galvenais šajā metodē ir nenogulēt 30 minūtes jo pēc pusstundas miega jūs jau būsiet miega dziļajā fāzē, un pamostoties šajā miega fāzē jūs jutīsieties sagrauts. Tāpēc izmantojot šo metodi neaizmirstiet uzlikt modinātāju.

13. Olbaltumvielu diēta
Ja jūs izvēlaties ēst, tad ēdiet ar proteīniem bagātu pārtiku(rieksti, olas) kā arī augļus un dārzeņus. Svarīgi ir ēst nelielām porcijām ar 2 – 3 stundu starplaiku. Izvairieties no cukura jo tas atņems jums enerģiju. Dzeriet daudz ūdens. Kad organismam trūkst ūdens cilvēks jūtas noguris un vājš.

14. Kutināšana
Šis ir visai neparasts, tomēr tas esot arī samērā efektīvs veids kā saglabāt modrību. Ar mēli pakutiniet augšējās smaganas.

15. Internets
Paskatieties kādu smieklīgu video vai pastrīdieties ar kādu par politiku vai sportu. Jebkura sociāla aktivitāte veicina smadzeņu uzbudinājumu un mazina vēlmi gulēt.


  •  
  •  
  •  
  •  

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.