Omega 3 – labas veselības un pašsajūtas avots

Omega 3 – labas veselības un pašsajūtas avots

Omega-3 ir neaizvietojamās taukskābes jeb labi un cilvēkam ļoti nepieciešami tauki. Tās ir katras ķermeņa šūnas būvmateriāls. Omega-3 taukskābes ir kopnosaukums vairākām taukskābēm, kuras cilvēka organismā ne vienmēr izstrādājas pietiekamā daudzumā, bet ir ļoti vajadzīgas labai veselībai un pašsajūtai.

Kā darbojas Omega-3

Tās ir svarīga vielmaiņas sastāvdaļa. Omega-3 ir neatsverams līdzeklis aterosklerozes, sirds un asinsvadu slimību, astmas, depresijas un citu kaišu profilaksei. Galvenais avots ir zivis: galvenokārt ar augstu un vidēju tauku saturu. Tādas ir, piemēram, makrele, sardīnes, lasis, tuncis un siļķe. Liels daudzums taukskābju ir arī citos produktos – linu sēklās, čia un sezama sēklās. Arī valrieksti, pupas, ziedkāposti, spināti, brokoļi un sojas pupiņas  satur Omega-3. Šīs taukskābes ir īpaši daudz arī citās jūras veltēs. Jā, ļoti ieteicams ir lietot uzturā savvaļas zivis, nevis rūpnieciski audzētās, jo to gaļa ir kvalitatīvāka.

Ietekme uz cilvēka ķermeni

Omega-3  stipri ietekmē cilvēku. Tās ir svarīgas pareizai asinsritei, optimālai smadzeņu darbībai un normālai vielmaiņai. Omega-3 piemīt pretiekaisuma īpašības, tās atbalsta leikocītu aktivitāti, paaugstina enerģijas līmeni, stimulē imūnsistēmu, samazina homocisteīna koncentrāciju – aminoskābi, kas uzkrājas organismā un izraisa trombus. Omega-3 ir ļoti svarīgas  sirds un asinsvadu veselībai. Latvijā mirstība no sirds un asinsvadu slimībām ir ļoti augstā līmenī. Secīgi, lai gan atrodamies pie ūdeņiem, kas ir bagāti ar zivīm, Omega-3 patērējam pārāk maz.

Omega-3 plusi

Skaistuma, jaunības un veselības saglabāšanai Omega-3 ir vitāli nepieciešamas. To trūkums organismā var radīt ādas un matu sausumu, nogurumu, trauslus nagus, bezmiegu, nomāktību un locītavu problēmas. Omega-3 var pozitīvi ietekmēt aknu darbību, jo  aizsargā tās no iekaisumiem, samazinot fibrozes un cirozes riskus. Omega-3 ir svarīgas arī matu veselībai un izskatam, tās baro, stiprina un stimulē augšanu, atveseļo galvas ādu. Samazinās matu izkrišana. Bez Omega-3 mati izskatās blāvi, sausi, zaudē elastību un spīdumu, aug lēni un šķeļas.

Ādas veselība

Omega-3 taukskābes ir ļoti labvēlīgas ādai. Taukskābēm, kā jau minējām, piemīt pretiekaisuma iedarbība,  tās cīnās ar pinnēm, hronisku dermatītu, paātrina brūču dzīšanu, aizsargā ādu no negatīvas vides ietekmes, palēnina novecošanās procesus, uzlabo sejas krāsu un padara to mirdzošu. Citas taukskābju labvēlīgās īpašības: tās novērš ādas sausumu un lobīšanos, saglabā vajadzīgo mitrumu un novērš priekšlaicīgu grumbu veidošanos.

Sirds veselība

Saskaņā ar zinātniskiem pētījumiem, Omega-3 samazina aterosklerozes, koronāro sirds slimību, insulta, miokarda infarkta, trombozes riskus un ir noderīgas atveseļošanās periodā pēc sirdslēkmes. Tās normalizē asinsspiedienu un attīra asinsvadus no “sliktā” holesterīna.

Locītavas

Omega-3 sekmē locītavu darbību, novērš osteoporozes attīstību, mazina iekaisumus. Tās dziedē locītavu sāpes, palīdz mazināt artrīta simptomus un palēnina locītavu skrimšļa nolietošanās procesus.

Omega-3  bērniem

Omega-3 trūkums bērnībā var  aizkavēt augšanu un attīstību, spējas mācīties, radīt biežas saaukstēšanās un paaugstinātu nogurumu. Taukskābes bērna uzturā uzlabos viņa imunitāti un paaugstinās izturību.

Ieguvumi no Omega-3 kapsulām

Ja ar pārtiku organismā nenonāk pietiekams daudzums Omega-3, tad jāiegādājas uztura bagātinātājs. Tam ir tādas pašas labvēlīgas īpašības kā Omega-3, kas atrodamas pārtikā.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

20 − fifteen =

Šajā vietnē surogātpasta samazināšanai tiek izmantots Akismet. Uzziniet, kā tiek apstrādāti jūsu komentāru dati.