Neskatoties uz to, ka aizvien vairāk autovadītāju dod priekšroku automātiskajai ātrumkārbai, mehāniskās kārbas nekur nepazūd un joprojām paliek aktuālas. Protams, arī mehāniskajai ātrumkārbai mēdz būt dažas problēmas, kuras īpaši jūt sastrēgumos, kad nākas pastāvīgi pārslēgt ātrumus. Tomēr mehāniskajai ātrumkārbai vairākas būtiskas priekšrocības un tieši par tām mēs šodien pastāstīsim.
Labāka kontrole pār mašīnu
Ar mehānisko kārbu apgādātas mašīnas vadīšana prasa vairāk pūļu nekā tad, ja auto ir apgādāts ar automātisko kārbu. Nereti tas tiek uztverts kā trūkums un tomēr mehāniskā kārba ļauj jums mašīnu labāk kontrolēt. Vadot ar automātisko kārbu aprīkotu auto, vadītājs var tikai spiest pedāli un virzīties uz priekšu vai aizmuguri. Savukārt manuālās kārbas gadījumā var izmantot ātrumu pārslēgšanu tā, lai panāktu maksimālu veiktspēju vai ekonomiskumu. Vadoties pēc apstākļiem, var pārslēgt ātrumus agrāk vai vēlāk, braukt tikai ar vienu ātrumu un veikt ātruma pārslēgšanu tieši tajā brīdī kad to vēlaties jūs un nevis ātrumkārba.
Reakcijas trenēšana
Lai pareizi pārslēgtu ātrumus, ir nepieciešamas prasmes un pieredze. Tāpat ir jāattīsta reakcija, lai labāk reaģētu uz notikumiem un ir laicīgi jāprognozē situācija uz ceļa. Nav šaubu, ka reakcija ir nepieciešama arī vadot ar automātisko kārbu apgādātu auto un tomēr vadīšanas prasa mazāk kustību un domāšanas kopumā.
Mašīnas iegāde var izmaksāt mazāk
Ekonomisku kritumu brīžos var būt nozīme pat ne tik lielām summām, un tas noteikti attiecas arī uz auto iegādi. Nereti mašīnas ar automātisko kārbu maksā vairāk nekā tās, kas ir apgādātas ar mehānisko. Turklāt pērkot jaunu auto, šī starpība var būt vēl jūtamāka.
Mehāniskās kārbas ir izturīgākas
Mehāniskās ātrumkārbas vienmēr ir bijušas izturīgāka un uzticamākas nekā automātiskās. Šobrīd kad mehānisko kārbu konstrukcijas ir novestas gandrīz līdz ideālam, to resurs ir gandrīz neizsmeļams. Galvenais, lai vadītājs ievēro noteikumus, kas palīdz pagarināt auto kalpošanas laiku. Šādā gadījumā auto un ātrumkārba spēs kalpot ilgus gadus un nobraukt vairākus simtus tūkstošus kilometru.
Mehānisko kārbu remonts un apkalpošanas izmaksā lētāk
Kā jau tika minēts, mehāniskās ātrumkārbas ir izturīgas un spēj nokalpot vairākus simtus tūkstošus kilometru. Mehāniskās ātrumkārbas ir daudz vienkāršākas nekā automātiskās nemaz nerunājot par variatoriem vai robotiem. Protams, arī mehāniskajās kārbās ir detaļas ko var uzskatīt par salīdzinoši ātri nolietojamām, piemēram, par tādu var uzskatīt sajūgu, tomēr, braucot prātīgi, par šo komponentu nomaiņu nav jāuztraucas gadiem ilgi. Tajā pašā laikā automātisko kārbu uzbūve ir krietni sarežģītāka un tas palielina lūzuma iespēju. Savukārt ja automātiskā kārba salūzīs, tās remonts būs krietni dārgāks nekā mehāniskās kārbas remonts.
Zemāks degvielas patēriņš
Automātiskās ātrumkārbas turpina attīstīties, un to degvielas patēriņš salīdzinājumā ar manuālajām vairs nav tik izteikti lielāks, nekā tas bija vēl pirms dažiem desmitiem gadu. Tomēr joprojām lielākajā daļā gadījumu auto ar manuālo kārbu visbiežāk patērēs mazāk degvielas, nekā tāds pats auto tikai ar automātisko ātrumkārbu un tas var būt diezgan nopietns arguments. Īpaši apstākļos kad jau tā augstās degvielas cenas kļūst tikai augstākas.