Seši iemesli regulāri ēst olas

  •  
  •  
  •  
  •  

Seši iemesli ēst olas
Olas ir ne tikai garšīgas un barojošas, bet arī vērtīgas. Uzzini sešus iemeslus, kāpēc tev būtu regulāri jāēd olas!


1. Olas ir neticami barojošas
Olas ir ne tikai barojošas, bet satur arī vitamīnus, minerālus, olbaltumvielas un vērtīgus taukus. Olas satur vitamīnus А, В2, B5, B12, E un selēnu. Tāpat tajās ir arī kalcijs, dzelzs, kālijs, cinks, mangāns, folāts un citus cilvēkam nepieciešamus elementus. Vienā olā ir aptuveni 77 kalorijas, 6 grami augstvērtīgu olbaltumvielu, 5 grami tauku un nedaudz ogļhidrātu.

2. Olas uzlabo cilvēka holesterīna profilu
Olas ir produkts ar augstu holesterīna saturu, jo vienā olā ir vairāk nekā 200 mg holesterīna. Tas tiešām ir diezgan daudz, tomēr, neskatoties uz to, olas nepalielina holesterīna līmeni asinīs. Tā tas notiek tāpēc, ka olās ir arī daudz antioksidantu pateicoties, kuriem olās esošais holesterīns diezgan viegli tiek sadalīts aknās. Ir zināmi pētījumi, kas norāda uz to, ka olas paaugstina “labā” holesterīna līmeni un veicina “sliktā” holesterīna pārstrādi.

3. Olas pagādā cilvēka organismu ar holīnu
Holīns ir cilvēkam ļoti nepieciešam viela, kas piedalās vairākos organisma procesos.
Holīns ir vajadzīgs acetilholīna sintēzei, savukārt acetilholīnam ir liela nozīme atmiņas, mācīšanās un citos svarīgos cilvēka organisma procesos. Holīna trūkums var novest pie aknu un sirdsslimībām kā arī pie neiroloģiskiem traucējumiem.
Bez jau minētā, holīns ir arī ļoti svarīgs grūtniecēm. Eksistē pētījumi, kas rāda, ka zems holīna patēriņš grūtniecības laikā var novest pie augļa neironu caurules defekta un nākotnē mazināt bērna kognitīvās funkcijas.

4. Olas satur augstvērtīgas olbaltumvielas
Eksistē vairāk nekā 20 aminoskābju, kuras cilvēka organisms izmanto olbaltumvielu sintēzē. Deviņas no šīm aminoskābēm nevar tikt sintezētas organismā un ir jāuzņem kopā ar pārtiku. Šīs aminoskābes ir zināmas kā neaizvietojamās aminoskābes. Savukārt olām piemīt ideāls aminoskābju profils un tās ir viens no labākajiem olbaltumvielu avotiem.

5. Olas ir vērtīgas acīm
Luteīns un zeaksantīns ir antioksidanti, kas uzkrājas acīs un pasargā tās no kaitīgās saulesgaismas. Tāpat šie antioksidanti samazina arī kataraktas un dzeltenā plankuma deģenerācijas risku.

6. Olas var palīdzēt atbrīvoties no liekā svara
Olas satur daudz olbaltumvielu un tauku, bet maz ogļhidrātu un savā būtībā ir ļoti sātīgs ēdiens. Šī iemesla dēļ olu lietošana uzturā var novest pie svara zaudēšanas.
Kādā pētījumā izveidoja divas grupas ar sievietēm, kuras cieta no liekā svara. Vienai grupai brokastīs bija jāēd olas, bet otrai – radziņi. Izrādījās, ka tās grupas dalībnieki, kuri ēda olas izjuta sāta sajūtu ātrāk, kaut bija uzņēmuši mazāk kaloriju.
Vēl kādā citā pētījumā vienas grupas dalībnieki lietoja uzturā olas, bet otras grupas dalībnieki miltu izstrādājumus. Pēc astoņām nedēļām izrādījās, ka tās grupas dalībnieki, kuri lietoja olas zaudēja par 65% vairāk ķermeņa svara un par 16% vairāk tauku, nekā otras grupas dalībnieki.


  •  
  •  
  •  
  •  

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

20 − eight =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.