10 biežākās “jūtūberu” kļūdas

10 biežākās “jūtūberu” kļūdas
No katriem 100 jaunizveidotiem YouTube kanāliem 99 pārtrauc aktīvu darbību jau pirmajos dažos mēnešos. Daudzi cilvēki izveidojot savus kanālus, pieļauj vienas un tās pašas kļūdas. Šajā rakstā mēs apskatīsim 10 visbiežāk pieļautās “jūtūberu” kļūdas.

1. Tev nešķiet interesanta pašam sava kanāla tematika
Nereti autori dzenoties pēc populāra satura, filmē to, kas tiem pašiem nešķiet interesanti. Piemēram, ja modē ir nākuši vlogi, daudzi cenšas pievērsties šim žanram un sāk filmēt garlaicīgus un neinteresantus vlogus, jo autoram pašam nepatīk rādīt savu diezgan parasto dzīvi. Pēc neliela laika kanāls pārvēršas par nemīlētu darbu, bet vēl pēc kāda laika tas tiek pavisam pamests.

2. Neregulāri izlaisti video
Jauni video YouTube kanālā ir jāievieto vismaz vienreiz nedēļā. Vidēji viens YouTube lietotājs ir abonējis aptuveni 25 kanālus. Katrs kanāls izlaiž sākot no viena video nedēļā, bet tas nozīmē ka labākajā gadījumā tavs video būs viens no 25 citiem. Ja jauni video tiks izlaist reti, tas var novest pie tā, ka par tevi gluži vienkārši aizmirsīs. Tādēļ šis ir diezgan svarīgs noteikums, īpaši ja tu neorientējies uz Latvijas skatītājiem.

3. Zema video kvalitāte
Protams, var atrast populārus video, kuri ir uzņemti ar tiešām draņķīgu kameru. Taču populāri šādi video kļūst diezgan reti. Tomēr lai tavi video cilvēkiem patiktu patstāvīgi, tiem ir jābūt pietiekoši kvalitatīviem, uzņemtiem ar labu kameru, tiem ir labi jāskan un tajos ir jābūt labai gaismai. Tādēļ vienmēr centies maksimāli uzlabot savu video kvalitāti.

4. Garlaicīgs saturs
Pat ja tu radi nopietnu saturu, tas vēl nenozīmē, ka tam ir jābūt garlaicīgam. YouTube pirmām kārtām ir izklaide un pat ļoti nopietnu tēmu var pasniegt aizraujoši un ar humoru. Tādēļ vienmēr centies atrast savu īpašo stilu un izmēģini jaunus formātus.

5. Populāru blogeru atdarināšana
Viena no visbiežāk pieļautajām kļūdām ir cenšanās radīt tādu pašu saturu kā savas jomas populārākajiem blogeriem. Daži savos centienos iet tik tālu, ka cenšas atdarināt pilnīgi visu, ieskaitot fonu, pasniegšanas stilu un žestus. Tomēr kādēļ lai kāds gribētu skatīties kāda jau esoša blogera kopiju? Turklāt visbiežāk šāda kopija ir sliktāka nekā oriģināls. Tāpēc pat ja tu darbojies sfērā, kura ir pastāvējusi vēl pirms tevis, centies tajā ienest kaut ko savu un oriģinālu.

6. Statisks kadrs
Jā, daudzi kanāli ir sākuši ar tieši šādu pasniegšanas veidu, īpaši jau skaistuma un tehnisku tēmu blogi. Daudzi joprojām turas pie šāda stila, tomēr šī pasniegšanas veida laiki jau ir garām. Šobrīd blogeri cenšas nelikt savam skatītājam garlaikoties un filmē no divām kamerām, maina rakursu, veic papildus produkta filmēšanu un pat maina filmēšanas vietu. Tādēļ centies piešķirt savam video dinamiku un nepaliec pie viena kadra pārāk ilgi.

7. Slikta montāža
Kvalitatīva montāža var izvilkt pat sliktu ideju vai zemu kvalitāti. Ir redzēti gadījumi, kad izejas materiāls ir bijis maigi sakot nepiemērots, bet montāža ir radījusi baudāmu video. Ja tev nav pietiekamu zināšanu video montāžā, ir vērts savas prasmes uzlabot un sākt apmeklēt speciālus kursus vai vismaz pievērst uzmanību tam kā video montē citi blogeri.

8. Popularizācijas pasākumu trūkums
Nesaprotamu iemeslu dēļ daži cilvēki domā, ka var vienkārši ielikt savu video Youtube un viss pārējais notiks pats no sevis. Tomēr patiesībā šāds uzskats ir liela kļūda. Tavs video nestrādās pats no sevis! Tev tas ir jāieliek vismaz tevis izmantotajos sociālajos tīklos un jādalās tajā ar draugiem. Pastāv vairāki veidi kā savu saturu popularizēt un ir tikai normāli to darīt. Tāpat nevajadzētu kautrēties savus video un kanālu popularizēt arī par naudu.

9. Nepietiekoša mijiedarbība ar auditoriju
Ir ļoti svarīgi uzdot saviem skatītājiem jautājumus, aicināt tos komentēt video un uzdot tiem jautājumus pašos video un video aprakstā. Tāpat ļoti svarīgi ir arī atbildēt uz komentāriem un uzturēt diskusiju, jo šādi tavi skatītāji tevi labāk iepazīs un kļūs tev lojālāki.

10. Optimizācijas nenovērtēšana
Pareiza video nosaukumu, aprakstu un tagu optimizācija var ievērojami palielināt tavu video skatījumu skaitu. Vienmēr tam pievērs uzmanību un dod saviem video pievilcīgus nosaukumus, raksti tiem plašus aprakstus un neaizmirsti pievienot tagus. Seko lai visu tavu video nosaukumi un apraksti būtu cilvēkiem saprotami un labi lasītos. Tāpat arī necenties iekļaut video nosaukumā atslēgvārdu kokteili, īpaši ja tie neattiecas uz tavu video.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

three × 2 =

Šajā vietnē surogātpasta samazināšanai tiek izmantots Akismet. Uzziniet, kā tiek apstrādāti jūsu komentāru dati.