Veikalu viltības kuras liek mums pirkt vairāk

  •  
  •  
  •  
  •  

Ir laimīgie kuriem izdodas sevi kontrolēt un veikala apmeklējuma laikā nopirkt tikai to ko tie vēlējās pirkt un neko vairāk. Tomēr tādu cilvēku nav daudz, un lielākā daļa cilvēku ļaujas dažādām akcijām un citām veikalu viltībām kuras liek mums nopirkt vairāk. Lasi un uzzini kā veikali liek mums pirkt to kas mums nav vajadzīgs.


Izpārdošanas un atlaides vienmēr kārdina
Pirmais veikala uzdevums ir likt pircējam ienākt veikalā. Un šajā ziņā absolūtais līderis ir maģiskais uzrakst “Atlaides”. Ar to nespēj sacensties pat skaisti noformētas vitrīnas. Un tieši tāpēc laikā starp sezonālajām izpārdošanām no ieejas uzraksts “Atlaides” vienmēr būs labi redzams ik vienam garāmgājējam.

Pats interesantākais ir pa labi
Ieejot veikalā lielākā daļa cilvēku vienmēr nogriežas pa labi. Tas ir saistīts ar to ka lielākā daļa cilvēku ir labroči un viņiem tā ir ērtāk. Tāpēc veikala labās puses zonās vienmēr pilnas ar skaistām un interesantām precēm, kuras veikali grib pārdot pirmām kārtām. Demokrātiskās cenas un neinteresantie, pierasti modeļi vienmēr atrodas veikala dziļumā. Lētās preces pārdodas pašas par sevi, bet pamata preču pirkumi parasti jau ir laicīgi plānoti tāpēc nav vērts likt uz tiem uzsvaru.

Pats nevajadzīgākais ir izvietots acu līmenī
Pēc aksesuāriem reti kāds dodas apzināti. Visbiežāk rotas ir spontāns pirkums pie jaunās kleitas, nevis plānot pirkums. Un veikala uzdevums ir likt jums tos ieraudzīt. Izdarīt to ir vienkārši – tas ir jānovieto jūsu acu augstumā, un to kļūst neiespējami neieraudzīt.

Outleti ne vienmēr ir outleti
Precēm outletos vajadzētu būt neizpārdotu kvalitatīvu preču atlikumiem. Tomēr bieži vien realitātē outletos nocenotu vecu kolekciju preču atlikumi ir tikai neliela daļa no piedāvājuma. Viss pārējais ir speciāli iepirkta lēta un nekvalitatīva prece.

Visbīstamākā ir kases zona
To jau zina gandrīz visi, pie kasēm tiek izvietoti dažādi vilinoši sīkumi pēc kuriem rokas pašas stiepjas. Tomēr ne visi spēj sevi apvaldīt, un neko nepaņemt.


Iepirkšanās vīriešu gaumē
Vīrieši iepērkas nedaudz savādāk, vīriešiem vajag gatavus risinājumus un vēlams ātri. Tāpēc veikalos kuri specializējas uz vīriešu apģērbu un apaviem, preces kombinējas pēc tēla, un nevis pēc tipa. Vīrieši neraksies kreklu kaudzē, tomēr atnākot uz veikalu pēc džinsiem un virsjakas tie viegli nopirks vēl arī jostu un piemērotu T-kreklu.

Akcijas
Akcijas no sērijas “2 par vienu cenu” vai “3 par divu cenu” ne tikai palīdz veikaliem atbrīvotie no ne pārāk pieprasītām precēm, bet arī liek jums nopirkt lietas kuras jums arī ne īpaši vajag.

Cenas mazā šriftā
Gudri veikali nekad neraksta cenas uz precēm ar lielu šriftu, šādi tās psiholoģiski tiek uztvertas kā lielas. Šādu mazu šriftu ir grūtāk atrast un ieraudzīt, un bieži cilvēki nevis uzreiz mēģina sameklē cenu, bet iet preci piemērīt. Un pēc piemērīšanas atteikties no pirkuma jau ir daudz grūtāk, īpaši ja prece ļoti patīk.

Smaržas
Šo metodi neizmanto bieži, tomēr ir veikali kuros vienmēr smaržo kaut kā īpaši. Lielākai daļai cilvēku šī smarža patīk, bet pozitīvas emocijas veicina pirkumu.

Nomierinoša mūzika
Jo mierīgāka mūzika, jo lēnāks pārvietošanās temps. Jo lēnāks temps, jo vairāk laika cilvēks pavada veikalā. Un jo ilgāku laiku cilvēks pavada veikalā, jo lielāka iespēja ka tas kaut ko nopirks.


  •  
  •  
  •  
  •  

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.