10 veidi, kā vadīt cilvēkus un panākt savu

  •  
  •  
  •  
  •  

10 veidi, kā vadīt cilvēkus un panākt savu

Vai tu zini kā ar vienu skatienu likt ar sevi rēķināties? Kā neļauties nevēlamam spiedienam? Kā laipni sarunāties ar visnepatīkamākajiem cilvēkiem? Daudzi uzskata, ka pārzināt cilvēku vadīšanas metodes ir nepieciešams tikai tiem, kuru profesija ir saistīta ar vadību. Tomēr patiesībā šādas metodes var izmantot jebkurā dzīves sfērā, kur vien ir jāsaskaras ar cilvēkiem. Šīs tehnikas var noderēt gan attiecībā uz bērniem, saziņā ar nepatīkamiem radiniekiem vai, piemēram, neadekvātās situācijās uz ielas.
Vēlies uzzināt, kā vadīt cilvēkus? Tad turpini lasīt!


10 veidi, kā vadīt cilvēkus un panākt savu

1. Pareizs skatiens
Eksistē īpašs skatiens, kurš zemapziņas līmenī liek cilvēkiem ar jums rēķināties un vienlaikus atzīt jūs par spēcīgu pretinieku. Šis skatiens var noderēt jebkurā situācijā, kurā ir jāpanāk, lai ar jums rēķinās, un jāliek saprast, ka lēmumus šeit pieņemat jūs. Jums ir jāskatās acīs, bet tā it kā jūs skatītos tām cauri. Tā it kā jūs skatītos šī cilvēka dvēselē. Šis ir caururbjošs skatiens, kurš nepārprotami paziņos par jūsu izlēmīgo noskaņojumu.

2. Enerģiska pauze
Lai panāktu kaut kādu vēlamu reakciju esot citu cilvēku sabiedrībā, cilvēki mēdz, izmanto nepieklājīgā jautājuma metodi. Sarunā zem četrām acīm jūs uz šādu jautājumu neatbildētu vai atbildētu noliedzoši, bet, esot citu cilvēku sabiedrībā, jūs varat apmulst un piekrist vai atbildēt uz jautājumu, lai nešķistu noslēpumains, alkatīgs vai lai justos iederīgs.
Lai no šādas situācijas izvairītos, var izmantot enerģiskās pauzes metodi. Jūs skatieties cilvēka acīs tā it kā grasītos atbildēt, viņš ir gatavs pieņemt jūsu atbildi, bet jūs neatbildat. Jūs turpiniet uz viņu skatīties, bet neko nesakāt. Viņš apmulsis novērš skatienu un tad jūs sākat runāt par kaut ko pilnīgi citu. Pēc šī gadījuma šis cilvēks ar jums otrreiz ko tādu vairs nemēģinās.

3. Pauze un veicināšana
Dažkārt cilvēki mēģina no jums kaut ko pieprasīt, balstoties tikai uz savu uzstājīgumu. Šis cilvēks tāpat kā jūs saprot, ka viņa prasība ir nepamatota, bet neskatoties uz to ļoti aktīvi un emocionāli turpina uzstāt uz sava, rēķinoties ar to ka jūs piekāpsieties, jo vēlēsieties izvairīties no konflikta. Ja jūs iebildīsiet vai sāksiet strīdēties pretī, tad noteikti sāksies konflikts.
Šādā gadījumā ieturiet pauzi un draudzīgi veiciniet šo cilvēku turpināt sarunu. Jūtot jūsu atbalstu, šis cilvēks pamazām nomierināsies un kļūs mierīgāks. Turpiniet klusēt, mājiet ar galvu un lieciet šim cilvēkam noprast, ka vēlaties, lai viņš turpina runāt. Visticamāk ka drīz vien šis cilvēks sāks skaidrot savu pozīciju, tad attaisnoties un beigās pats atvainosies.

4. Aizsardzība no skatiena
Iepriekš minētās metodes izmantojiet ne tikai jūs, turklāt samērā bieži tas tiek darīts neapzināti. Reizēm cilvēki instinktīvi jūt, kā ir jāuzvedas, lai panāktu sev vēlamo rezultātu. Ja esat pamanījis uz jums vērstu ciešu sarunu biedra skatienu, pastāv iespēja a šis cilvēks vēlas jūs psiholoģiski ietekmēt. Un nav būtiski vai tas ir apzināti vai nē. Jums ir tikai jāatceras, ka jums šī spēlīte nav jāspēlē. Paskatieties viņam acīs un pasmaidiet, šādi liekot saprast, ka jūs šo viņa skatienu esat pamanījis, ka jums ir vienalga, un tad sāciet skatīties uz citiem objektiem.

5. Pārvariet nepatiku
Reizēm rodas situācijas, kad mēs esam spiesti kontaktēties un uzturēt labas attiecības ar cilvēkiem, kuri mums nepatīk. Turklāt reizēm nepietiek tikai ar neīstu smaidiņu, reizēm rodas vajadzība izjust patiesu līdzjūtību un siltas jūtas. Tomēr kā to izdarīt, ja tavā priekšā ir kāds izcili nepatīkams cilvēks?
Cenšaties iedomāties šo cilvēku kā mazu bērnu. Bērni uzvedas slikti, ja tie apbēdināti, nelaimīgi vai vienkārši izlutināti. Visos šajos gadījumos nav vainīgs bērns, bet vide, kurā tas atrodas. Un lielos vilcienos tas tā tiešām arī ir, tā kā jūs sev pat nemelosiet. Ja iedomāsieties, ka šis nepatīkamais cilvēks ir bērns jūs nespēsiet uz šo cilvēku dusmoties. Cilvēki vienmēr sajūt patiesu labsirdību un līdzjūtību, un tas tos padara nekaitīgus.


6. Spiediens
Reizēm cenšoties panākt sev vēlamo, cilvēki izdara spiedienu uz saviem darbiniekiem, radiem vai draugiem. No malas tas izskatās pēc vairākkārtējas vienu un to pašu prasību pieprasīšanas. Brīžiem maigi, brīžiem skarbi, brīžiem uzstājīgi, emocionāli vai neuzstājīgi. Galvenais šāda spiediena mērķis ir likvidēt jūsu cerību, ka no šīm prasībām varēs izvairīties. Šādi šis cilvēks liek saprast, ka tas pastāvēs uz savām prasībām līdz pašām beigām.
Pret šādu rīcību visai labi iedarbojas lietu saukšana to īstajos vārdos. Piemēram, jūs uzreiz varat pajautāt, vai šis cilvēks uz jums izdara spiedienu. Pēc šāda jautājuma cilvēki parasti apjūk. Šādā situācijā ir arī ļoti svarīgi uzreiz atbildēt ar stingru “Nē”

7. Prasme pateikt “Nē”
Dzīvē ir ļoti svarīgi iemācīties pateikt “nē” Tas ļoti noder saskarē ar dažādiem manipulatoriem, kuru vidū var būt ne tikai uzbāzīgi partneri, bet arī jūsu radi, draugi vai kolēģi. Jums ir jāprot pateikt tieši “nē” un nevis “nesanāks”, “nezinu” vai “paskatīsimies” Protams, ir arī jāprot atšķirt kuros gadījumos šāds kategorisks atteikums ir lietojams un kuros nē.

8. Nepaskaidrojiet savu atteikumu
Šī ir svarīga prasme, kur nāk kopā ar pieredzi. Ja esat atteicis ar “nē” tad iemācieties iztikt arī bez paskaidrojumiem un it īpaši bez attaisnojumiem. Turklāt jūs nedrīkstat izjust arī vainas sajūtu, jo cilvēki spēj sajust šaubas un ja jūs šaubāties, tad pastāv iespēja, ka šim cilvēkam izdosies jūs pierunāt. Protams, arī šeit ir izņēmumi un ir gadījumi, kad paskaidrojumi ir nepieciešami.

9. Pozīcija bez pierādījumiem
Veicot pārrunas, savas taisnības pierādīšanai var būt negatīva ietekme. Taisnība ir stāvoklis, kas tiek nodots sajūtu līmenī – jūs jūtat, ka jums ir taisnība un citi cilvēki jums piekrīt. Ja jūs sākat savu pozīciju pierādīt, tas var graut citu cilvēku pārliecību par jūsu taisnību. Piemērs: Pieņemsim, ka sarunā jūs izsakāt vienu argumentu, bet jūsu oponents to apgāž. Ja jūs tagad uzrādīsiet vēl kādu argumentu, jūs it kā piekrītiet, ka jūsu iepriekšējais arguments nebija veiksmīgs. Šāda piekrišana noved pie pozīcijas zaudēšanas un liek citiem zaudēt ticību tam, ka jums ir taisnība.

10. Jaunās lomas nofiksēšana
Ja jūsu loma mainās, piemēram, jūs tiekat paaugstināts un kļūstat par priekšnieku – jums šī loma ir nekavējoties jānofiksē, šādi apzīmējot savas jaunās pilnvaras. Pēc iespējas ātrāk savā jaunajā lomā izdariet kaut ko tādu, ko nevarējāt izdarīt agrāk. Izdodiet kaut kādu rīkojumu, pieņemiet kādu lēmumu vai uzdodiet padotajiem kādu darbu. Jo ilgāk jūs ar šo jaunās lomas nofiksēšanu vilksiet, jo vairāk var tikt apgrieztas jūsu pilnvaras.


  •  
  •  
  •  
  •  

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.