Kā ātri notievēt un zaudēt savu svaru

  •  
  •  
  •  
  •  

Kā ātri notievēt un zaudēt svaru
Iesākumā gan noteikti jāatzīmē, ka ātra notievēšana nav ne tas pats veselīgākais, ne noturīgākais veids, kā atbrīvoties no liekā svara. Jo straujāk cilvēks zaudē svaru, jo ātrāk tas atgūs savu veco svaru. Tomēr ko darīt ja tev pēc dažām nedēļām ir jābūt formā, bet svari rāda vairākus liekus kilogramus?

Izrādās, ka ir risinājums arī šādai situācijai. Patiesībā pastāv pat vairāki veidi, kā ātri notievēt un zaudēt lieko svaru. Tiesa, pirms ķeries pie to realizācijas noteikti apdomā vai tev to vajag, jo kā jau tika minēts, šie veidi nebūt nav tie veselīgākie, un iegūtais svara zudums visticamāk nebūs noturīgs.

Kā ātri notievēt: ēd mazāk tauku

Pirmais ātras svara zaudēšanas veids iesaka samazināt tauku uzņemšanu līdz minimumam. Minimums nozīmē, ka drīkst apēst ne vairāk kā 25 gramus tauku diennaktī. Šāda tauku deva organismam gan ir pārāk maza un pat kaitīga. Šī iemesla dēļ šādu diētu nevajadzētu ievērot pārāk ilgi un diētas maksimālais ievērošanas laiks nedrīkst pārsniegt mēnesi.
Ievērojot šo diētu no ēdienkartes ir jāizsvītro visi gaļas ēdieni, desas, olas dzeltenumi, olīveļļa, dzīvnieku izcelsmes tauki, margarīns, rieksti, jebkuri saldumi, konditorejas izstrādājumi, tortes un visi citi produkti, kuri satur vairāk tauku. To vietā jānopērk zivju eļļa un katru rītu jāizdzer karotīte šīs eļļas.

Kā ātri notievēt: ēd mazāk saldumu

Visi tie pārtikas produkti, kas nav tauki un gaļa, ir ogļhidrāti. Augļi, konfektes, medus, putras, dārzeņi un citi produkti ir ogļhidrāti. Tomēr ogļhidrāti mēdz būt dažādi, saldi un nesaldi. Ievērojot šo metodi, cenšaties maksimāli izvairīties no saldajiem ogļhidrātiem. Saldumi veicina spēcīgu insulīna izstrādi, bet biežas insulīna izstrādes var novest pie liekā svara veidošanās. Savukārt lietojot uzturā putras, rīsus vai dārzeņus, par šādiem insulīna līmeņa lēcieniem nav jāuztraucas. Tiesa, ievērojot šo diētu, ir vērts izvairīties no piena, jo tas satur cukuru – laktozi. Lasi arī rakstu Kāpēc gribas saldumus

Kā ātri notievēt: atsakies no pārstrādātiem produktiem

Šajā gadījumā runa ir par tādiem parastiem produktiem kā, piemēram, makaroni. Šajā pašā kategorijā iekļūst gāzētie dzērieni, sulas, kompoti, čipsi, konservi, pusfabrikāti un daudzi, daudzi citi produkti. Viss, kas ir rafinēts vai ar ilgu derīguma termiņu. Šie produkti satur daudz nevēlama, kas nebūt neveicina slaidu ķermeņa līniju saglabāšanu. Droši vari ēst rīsus, pupiņas un, protams, putras.

Kā ātri zaudēt svaru: ēd mazāk ogļhidrātu

Izvēloties šo svara zaudēšanas veidu, tev ir ievērojami jāsamazina uzņemto ogļhidrātu daudzums. Tā rezultātā tavs organisms zaudēs šķidrumu, bet tu iegūsi slaidāku augumu. Šī, protams, ir ļoti neveselīga svara zaudēšanas metode un tā ir piemērota tikai vienreizējai izmantošanai. Ilgstoši pakļaujot sevi šādai diētai pastāv nopietns risks sev nodarīt pāri. Šo diētu nevajadzētu ievērot ilgāk nekā mēnesi, maksimums pusotru mēnesi. Diētas ievērošanas laikā ir jāuzņem vismaz nedaudz rīsu vai auzu pārslu putras, jo pretējā gadījumā tev gluži vienkārši nebūs enerģijas.

Kā ātri notievēt: kusties

Diemžēl lai ievērojami notievētu, ar vienu pašu diētu būs par maz, ir vajadzīgas arī kustības. Turklāt vismaz 5 – 6 reizes nedēļā. Visefektīvāk būs, ja tu kustēsies pusstundu no rīta un pusstundu vakarā. Nav tik būtiski vai tas būs fitness vai vecā labā aerobika, galvenais, lai tavs pulss sasniedz vismaz 90% no sava maksimuma. Savu maksimālo pulsu var aprēķināt šeit.

Ja kaut kādu iemeslu dēļ trenēties divreiz dienā nav iespējams, trenējies vienreiz, bet intensīvi. Tā vietā, lai vienkārši skrietu 60 minūtes, maini vingrojumu veidu ik pēc 20 minūtēm un seko, lai to laikā tavs pulss sasniedz jau minētos 90% no sava maksimuma.

Kā ātri zaudēt svaru: neaizmirsti par olbaltumvielām

Olbaltumvielas ir mūsu muskuļu barība. Lai tie nesakristos, palielini olbaltumvielu patēriņu līdz 1,6 gramiem uz kilogramu. Tiesa, parastie ēdieni satur pārāk daudz tauku un tāpēc nāksies izmantot proteīna kokteiļus. Lieto šos kokteiļus 5 – 6 reizes dienā ar pārtraukumu no 2,5 līdz 3 stundām. Divreiz nedēļā noteikti lieto tvaicētu vai vārītu zivi.

Kā ātri notievēt: vairāk dzer

Ūdens pārpilnība organismam rada stresu. Jo vairāk tiek dzerts, jo vairāk stresa hormona tiek izstrādāts. Stress, protams, nav nekas labs, tomēr šiem hormoniem piemīt taukus “dedzinošas” īpašības. Tāpēc arī ūdens var mums palīdzēt atbrīvoties no liekā svara. Jo vairāk tiek patērēts olbaltums, jo vairāk ir jādzer. Pacenties dienā izdzert vismaz 2,5 litrus ūdens. Dzer līdz divām glāzēm pirms treniņa, tikpat treniņa laikā un pēc treniņa. Izdzer arī divas glāzes no rīta pēc pamošanās un divas pusdienlaikā. Kopā pa visu dienu jāizdzer 10 glāzes ūdens un ūdenim, protams, ir jābūt negāzētam.

Kā ātri nomest svaru: regulāri maini uzņemtā uztura kaloritāti

Nāksies gan nedaudz parēķināt, bet tu taču vēlies nomest svaru? Sāc rēķināt sava uztura kaloritāti, regulāri to samazinot vai palielinot. Trīs dienas uzņem 1500 kaloriju dienā, bet ceturtajā dienā 1900, pēc tam atkal trīs dienas pa 1500 kalorijām. Šādas “zigzag” diētas kaloriju solim jābūt no 300 līdz 500 kalorijām. Ja ievērojot šo diētu jūties pavisam bez spēkiem, samazini “bada” dienu skaitu līdz divām.

Kā ātri notievēt: lieto uztura bagātinātājus

Ja tu tikpat kā neko vairs neēd, ir skaidrs, ka tev pietrūkst vitamīnu, minerālu un citu būtisku elementu. Tāpēc tev noteikti ir jāiegādājas kāds multivitamīnu un minerālvielu komplekss. Tāpat neskādēs arī šķiedrvielu pulveris, kuru tu varētu dzert kopā ar proteīnu kokteili. Tāpat nebūs lieka arī kāda aminoskābju piedeva un citi uztura bagātinātāji, bet šajā gadījumā labāk pakonsultēties ar speciālistu.

Kā ātri notievēt: ēd mazāk sāls

Samazināt svaru ļaus arī organisma liekā ūdens zaudēšana. Ūdeni organismā aiztur nātrijs, bet tas nozīmē, ka tev ir jāizvairās no sāļiem ēdieniem. Pareizāk pat pilnībā no tiem jāatsakās. Sāls nav tikai sālītās zivīs vai citos sāļo ēdienos, sāli satur daudzi, jo daudzi ēdieni, sākot no majonēzes un beidzot ar čipsiem. Iepērkoties uzmanīgi izpēti etiķeti un maksimāli izvairies no produktiem, kuri satur sāli. Arī mājās izvairies no sāls izmantošanas un lietošanas. Atturēšanās no sāls var palīdzēt atbrīvoties pat no vairākiem kilogramiem svara.

Kas vēl jāņem vērā

Ātra notievēšana nozīmē, ka visticamāk vecais svars drīz vien tiks atgūts, turklāt ar uzviju. Ja šie ātras notievēšanas veidi tiek lietoti pārāk bieži, tas var novest pie pretējiem rezultātiem. Ņemot vērā ka tava uztura kaloritāte ir mazāka, nekā nepieciešams, vielmaiņas ātrums samazināsies un palēnināsies arī tauku pārstrādes ātrums. Šajā gadījumā atbrīvoties no liekā svara jau būs daudz grūtāk pat ļoti aktīvi sportojot. Tāpēc ja tavs svars ir zaudēts, ir svarīgi turpināt nodarboties ar sportu un pareizi ēst.


  •  
  •  
  •  
  •  

1 komentārs

  1. Ļoti interesants raksts, paldies!!! Ātrai svara zaudēšanai neticu. Protams, tas ir iespējams, bet tas nav ilgtermiņā un veselībai nenāk par labu. Es veselīgu tievēšanu uzskatu par ilgtermiņa projektu, lai vēlāk svars nenāk ar uzviju. Svara zaudēšanā mans atklājums ir uzņemto kaloriju skaitīšana, tajā man palīdz mājaslapa eatfridge . lv . Ļoti ērti lietojama un viegli saprotama mājaslapa, kas izmainīs ikviena cilvēka uzturu un liks saprast, ka mēs ēdam, lai dzīvotu, nevis dzīvojam, lai ēstu.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

eighteen − 3 =

Šajā vietnē surogātpasta samazināšanai tiek izmantots Akismet. Uzziniet, kā tiek apstrādāti jūsu komentāru dati.