Vai arī tu uzzinot par kādu jaunu interesantu projektu mēdz sev uzdot sev jautājumu: “Ak, kāpēc to neizdomāju es? Tas taču ir tik vienkārši!”? Ja tā, tad tev varētu patikt šis raksts, kurā stāstīsim kā atrast biznesa ideju un iegūt savu iespēju kļūt par veiksmīgu uzņēmēju.
Kā atrast biznesa ideju
Izpēti citu valstu biznesu
Pasaule ir liela un gandrīz katrā valstī var atrast kādu veiksmīga biznesa veidu, par kuru tu vēl neko nezini. Pēti modernus citu valstu biznesa piemērus un pie katras mazākās iespējas – ceļo, lasi atbilstošas tematikas interneta resursus, komunicē ar ekspertiem un cilvēkiem no citām valstīm. Meklē pašus jaunākos projektus un pielāgo tās savai valstij.
Domā par nākotni
Gandrīz katru dienu parādās kaut kas tāds, kā vēl vakar nebija. Pamēģini iedomāties kāda varētu būt nākotnes pasaule: par to kā attīstīsies tehnoloģijas, kādas būs jaunās preces un pakalpojumi, un kas varētu būt vajadzīgs nākotnes cilvēkiem.
Protams, ne visi spēs radīt kaut ko patiesi inovatīvu, tomēr tu vari izdomāt produktu, kas papildinās vai pavadīs preces un pakalpojumus, kuri parādīsies netālā nākotnē. Galvenais paspēt būt pirmajam.
Pilnveido jau esošo
Ne vienmēr ir jāizdomā kaut kas pilnīgi jauns. Ļoti liela daļa no jau esošajām idejām ir eksistējošu produktu uzlabošana vai pārveidošana. Apdomā kādā darbības jomā tu spētu ienest kaut ko savu. Ļauj citiem paskatīties uz kādu jau eksistējošu produktu no cita skatupunkta un iespējams, ka cilvēki to uztvert kā kaut ko pilnīgi jaunu.
Izvēlies jomu un kļūsti tajā par profesionāli
Tālu ne visās jomās var sākt darboties bez iepriekšējas sagatavošanās. Dažas no tām prasa ilgstošas apmācības un resursus, tomēr perspektīvā var nest ne mazums iespēju. Ja tu kļūsi par īstu savas jomas profesionāli vai jau tāds esi, tev var pavērties lieliskas iespējas kļūt par sava biznesa īpašnieku.
Savukārt ja tu kļūsi par ekspertu uzreiz divās šķietami ne pārāk savienojamās sfērās, tev var rasties iespēja radīt kaut ko unikālu apvienojot šīs abas sfēras. Vienkāršs piemērs: ja cilvēks ir lielisks konditors un labi orientējas interneta tehnoloģijās, šis cilvēks var radīt unikālu servisu, kas ļaus iegādāties desertus internetā. Līdzīgas idejas var atrast gandrīz jebkurā darbības sfērā.
Kontaktējies ar citiem cilvēkiem
Spēja izdomāt jaunu biznesa ideju ir ļoti vērtīga un tomēr ne visiem tas ir pa spēkam. Ja arī ar tevi ir līdzīgi, zini, ka nav nekas slikts, ja tu aizņemsies kādu ideju no tev apkārt esošajiem cilvēkiem. Tāpēc centies, lai tavu draugu un paziņu pulkā ir radoši un atjautīgi cilvēki, un iespējams, ka tieši viņi tev ieteiks kādu ideju, kuru paši negrib vai nevar realizēt.
Risini savas vai citu cilvēku problēmas
Pievērs uzmanību tam kas var uzlabot tavu ikdienas dzīvi. Nereti mēs meklējam idejas kaut kur tālu, kaut bieži pašas labākās idejas atrodas tieši mūsu deguna priekšā. Iespējams, ka tavā rajonā trūkst kāda cilvēkiem vajadzīga pakalpojuma vai tev ir nepieciešams kāds instruments vai prece, kura neeksistē vai nav pieejama tavā valstī. Padomā kādā veidā tu vari izdarīt tā, lai tavas vai citu cilvēku dzīves sarežģītie momenti vairs nesagādātu problēmas, un iespējams, ka tas kļūs par tavu biznesu.
Atceries par senām un aizmirstām idejām
Teiciens: “Viss jaunais ir labi aizmirsts vecais” nav nemaz tik tālu no patiesības. Tehnoloģijām attīstoties, daudzas preces un pakalpojumi ir zaudējuši savu aktualitāti. Tomēr iespējams, ka kaut ko no tā ir iespējams atgriezt, ienesot vecajā jaunas idejas.
Ja apģērba mode vienmēr atgriežas, kāpēc nevarētu atgriezties arī aizmirstas preces un pakalpojumi?
Dari to kas tev patīk
Diez vai cilvēks spēs izdomāt labu biznesa ideju tādā sfērā, kura tam neliekas interesanta. Veiksmīgs bizness visbiežāk rodas tur, kur ir patiesa aizrautība. Tāpēc nav brīnums, ka no hobijiem rodas plaukstoši uzņēmumi. Šādu veiksmīgu no hobijiem radušos biznesu ir diezgan daudz un tādus var atrast gandrīz jebkurā darbības jomā. Galvenais, lai tava aizraušanās ir vajadzīga cilvēkiem un to var pārvērst biznesā.
Paskaties ar ko nodarbojas citi
Meklējot ideju biznesam, nav slikti pavērot ar ko nodarbojas citi. Šim mērķim var noderēt pat banāls sludinājumu portāls. Pastāv vērā ņemama iespēja, ka lielajā preču un pakalpojumu klāstā tu atradīsi kau ko kas būs piemērots arī tev.
Testē savu produktu
Pieņemsim, ka tu vēlies radīt savu biznesu un tu jau esi pašrocīgi izveidojis kāda sava produkta prototipu. Tagad tevi uztrauc, vai tavs produkts būs pievilcīgs patērētājiem, un vai vispār ir vērts uzsākt biznesu.
Šādā situācijā ir maksimāli jācenšas testēt produktu pie saviem draugiem un paziņām. Cilvēki, kuri izmēģinās tavu produktu pastāstīs tev par saviem iespaidiem, raugoties uz to no patērētāja skatupunkta. Uzklausot šos viedokļus, tu labāk sapratīsi sava produkta plusus un mīnusus, to, kas tajā ir jāuzlabo vai varbūt pat pilnībā atteiksies no savas ieceres. Jo vairāk cilvēku tu aptaujāsi, jo labāk tu sapratīsi, kādam tavam produktam ir jābūt.