Deviņi vienkārši, bet iedarbīgi veidi, kā atbrīvoties no stresa

  • 1
  •  
  •  
  •  

Kā atbrīvoties no stresa
Reizēm šķiet, ka stress ir pilnīgi visur un ka no tā nav iespējams aizbēgt. Taču tā, par laimi, nav taisnība un šodien mēs piedāvājam deviņus efektīvus un pētījumos balstītus praktiskus padomus, kā atbrīvoties no stresa.


Dziļa elpošana
Vienkāršs, bet vienlaikus efektīvs un ātrs veids, kā ātri samazināt stresa līmeni. Pētījumi liecina, ka pareizi nostādīta elpošana spēj normalizēt spiedienu un ļauj ķermenim atslābināties. Tiesa, šajā brīdī ir svarīgi domāt ko neitrālu. Ja turpināsi domāt stresu raisošas domas, metode būs mazefektīva.

Zemāk neliels video ar trīs elpošanas tehnikām, kā atbrīvoties no stresa un mazināt trauksmi.

Vairāk smieklu
Smiekli samazina tavā organismā stresa hormona – kortizola līmeni. Tādēļ noteikti nevajag sev pārmest mīlestību pret komēdijām vai smieklīgiem Youtube video, jo šādi tu noņem spriedzi un uzlabo savu garastāvokli. Patiesībā pētnieki uzskata, ka garastāvokli var uzlabot pat tikai smieklu priekšnojauta un arī to var izmantot cīņā ar stresu.

Izveido darāmo darbu sarakstu
Bieži par stresa iemeslu kļūst mūsu darbs un daudzie darbi, kuriem neredz ne sākuma, ne gala. Šādā gadījumā par labu stresa samazināšanas līdzekli kļūst precīzs uzdevumu saraksts, kas ļauj sašķirot darbus svarīgajos un ne pārāk. Ja tavā rīcībā ir šāds saraksts, ir vieglāk reāli novērtēt, cik daudz laika būs nepieciešams visu uzdevumu paveikšanai un atgūt sajūtu, ka tu kontrolē situāciju, un rezultātā mazinās tavu stresa līmeni.
Turklāt nevajag kautrēties mazsvarīgos darbus atlikt uz vēlāku laiku. Paaugstinātas prasības pret sevi ir viens no biežākajiem stresa iemesliem un tādēļ ļauj sev nebūt ideālam un atbrīvojies.

Atsakies no alkohola
Nav noslēpums, ka daudzi cilvēki izmanto alkoholu kā iedarbīgu pret stresa līdzekli. Tomēr patiesībā katra tava alkohola porcija dzen tevi sava veida apburtajā lokā.
Pētījumi liecina, ka paaugstināts stresa līmenis provocē lielāku alkohola patēriņu, bet savukārt alkohols audzē stresa līmeni.

Sports
Protams, tas nenozīmē ka tev noteikti ir jāskrien maratons vai jākļūst par “kačoku”. Lai mazinātu savu stresa līmeni derēs jebkuras tev pieņemamas fiziskas aktivitātes, ieskaitot mērenu skriešanu vai pat tikai garākas pastaigas. Fiziskās aktivitātes stimulē endorfīnu izstrādi, bet tas savukārt ļaus vieglāk pārdzīvot dzīves smagākos brīžus un atbrīvoties no stresa.

Ēd šokolādi
Kādā eksperimentā tika izveidotas divas grupas, no kurām vienas grupas dalībnieki katru dienu apēda 40 gramus tumšās šokolādes, kamēr otras grupas dalībniekiem nācās iztika bez šī salduma. Pēc divām nedēļām grupai, kas katru dienu ēda šokolādi, stresa līmenis bija samazinājies. Turklāt uz sievietēm šokolāde bija iedarbojusies labāk nekā uz vīriešiem.

Plānot ģimenes budžetu
Kā liecina Amerikas psihologu asociācijas pētījums, viens no spēcīgākajiem amerikāņu stresa izraisītājiem ir tieši finansiālie jautājumi. Un ir skaidrs, ka naudas jautājumi rada stresu ne tikai ASV iedzīvotājos.
Savukārt viens no labākajiem veidiem kā izvairīties no uztraukumiem dēļ naudas, ir ģimenes budžeta plānošana. Šādi ir vieglāk izsekot, kur tiek tērēta nauda un ir vieglāk savus izdevumus plānot, šādi ļaujot izvairīties no negaidītiem finansiāliem triecieniem nākotnē.

Lasi grāmatas
Vēl cits pētījums liecina, ka labs līdzeklis pret stresu ir grāmatu lasīšana. Turklāt lasīt nemaz nevajag daudz, jo pat sešu minūšu ilga lasīšana spēj samazināt stresa līmeni par visai iespaidīgiem 68%. Pētnieki uzskata, ka lasot cilvēks koncentrējas uz grāmatas varoņiem un aizmirst par savām problēmām. Protams, ja vēlies atslēgties no pasaulīgajām problēmām, lasīt vajag grāmatas un nevis ziņas internetā.

Pietiekošs miegs
Daudzi cilvēki gan var uzskatīt, ka šis ir gandrīz nerealizējams ieteikums, tomēr fakti liecina, ka pilnvērtīgs miegs ir viens no pašiem efektīvākajiem veidiem kā atbrīvoties no stresa. Pētījumi ir parādījuši, ka cilvēkiem, kuri guļ vairāk nekā 8 stundas diennaktī, nemiera līmenis ir ievērojami zemāks nekā cilvēkiem, kuri guļ mazāk. Šķiet, ka šo ieteikumu var realizēt tikai tie laimīgie, kuriem no rītiem nekur nav jāsteidzas, tomēr tā nebūt nav, jo neviens mums neliek līdz vēlai naktij sēdēt internetā vai skatīties TV un jebkuram ir iespēja doties pie miera ātrāk.


  • 1
  •  
  •  
  •  

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.