Galvenās kalcija trūkuma pazīmes

  • 1
  •  
  •  
  •  

Galvenās kalcija trūkuma pazīmes
Kalcija nepieciešamību ir grūti pārvērtēt. Aptuveni 99% no visām cilvēka kalcija rezervēm glabājas kaulos un zobos, bet pārējais kalcijs ir atrodams asinīs, muskuļos un citos audos. Kalcija deficīts ir diezgan izplatīta problēma, kas skar galvenokārt cilvēkus gados, sievietes menopauzes vecuma un bērnus. Diemžēl diezgan bieži cilvēki kalcija trūkuma simptomiem nepievērš uzmanību, un nereti tas noved pie nepatīkamām veselības problēmām. Rakstā apskatītie daži biežākie simptomi kas liecina par kalcija trūkumu organismam.


Muskuļu sāpes un krampji
Viens no visizplatītākajiem kalcija deficīta simptomiem ir muskuļu sāpes un krampji. Turklāt pārāk zems kalcija līmenis var arī negatīvi ietekmēt nervu sistēmas darbību kas arī atstāj ietekmi uz nervu funkcionalitāti.

Trausli kauli
Kalcijam ir liela loma kaulu izturības saglabāšanā. Ja kalcija ir par maz, cilvēka kauli kļūst trauslāki un palielinās iespēja iegūt kaulu lūzumus, kā arī palielinās osteoporozes risks.

Slikti zobi
Kalcija trūkums ietekmē arī zobu veselību. Bērniem kalcija trūkums var kavēt zobu veidošanos vai pat būt vainojams pie defektīvu zobu veidošanās. Savukārt pieaugušajiem kalcija trūkums var veicināt paaugstinātu zobu bojāšanos un sagādāt citas ar zobu veselību saistītas problēmas.

Bieža slimošana
Kalcijs ir vajadzīgs arī normālai cilvēka imūnsistēmas darbībai, bet imūnsistēma, kā zināms palīdz mums cīnīties ar vīrusiem, baktērijām un sēnītēm. Ja kalcija ir par maz un imūnsistēma ir vāja, tas var kļūt par iemeslu biežām slimībām un infekcijām.

Grūtības notievēt
Kalcijs ir nepieciešams arī veselīga svara saglabāšanai. Kā rāda pētījumu, lielākā daļa cilvēku ar lieko svaru patstāvīgi neuzņem arī pietiekamu kalcija daudzumu. Lasi arī rakstu Kā ātri notievēt un zaudēt svaru

Spēcīgāki PMS simptomi
Lielākā daļa sieviešu cieš no dažādiem ar menstruācijām saistītiem simptomiem. Savukārt kalcija trūkums šos simptomus var padarīt spēcīgākus un nepatīkamākus. Kalcijs ir nepieciešams arī normālai dzemdes attīstībai.

Vēlāka seksuālā attīstība pusaudzēm
Meitenēm kas cieš no kalcija deficīta var tikt novērota novēlota seksuālā attīstība. Tāpat kalcija trūkums var kļūt par neregulāru menstruālā cikla iemeslu un sagādāt citas ar reproduktīvo funkciju saistītas problēmas nākotnē.

Miega traucējumi
Bezmiegu var izsaukt dažādas veselības problēmas, un arī kalcija trūkums ir viena no šādām problēmām. Tā tas notiek tādēļ, ka kalcijs ir nepieciešams miega hormona – melatonīna sintēzei.

Kā cīnīties ar kalcija deficītu
Pārliecinieties, ka jūsu uzturs satur ar kalciju bagātus produktus. Šādi produkti ir, piemēram, piens un piena produkti, tumši lapu dārzeņi, graudaugus, citrusus un sojas produktus.
Noskaidrojiet vai jūsu uzturs satur pietiekošu vitamīna D daudzumu. Vitamīns D ir svarīgs, jo tas palīdz regulēt kalcija līmeni.
Vajadzētu censties vismaz 15 minūtes dienā uzturēties ārpus telpām saulē, jo saules gaisma palīdz organismam ražot jau pieminēto vitamīnu D.
Kalcija trūkuma gadījumā ir būtisks ir arī magnijs, jo tas palīdz labāk uzsūkt kalciju. Magniju satur spināti, pupiņas, ķirbju sēklas un pilngraudu produkti.
Saldie gāzētie dzērieni, kofeīns un sāls var atstāt iespaidu uz kalcija absorbciju un tādēļ centieties ierobežot šo produktu uzņemšanu vai pat pilnībā no tiem atteikties.
Atgādinām, ka vidēji cilvēkam dienā būtu jāuzņem 1000 – 1300 mg kalcija un 600 – 800 mg vitamīna D.


  • 1
  •  
  •  
  •  

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.