12 pazīmes, ka tu esi slikts darbinieks

  • 2
  •  
  •  
  •  

12 pazīmes, ka tu esi slikts darbinieks
Tieši darbs mūs nodrošina ar visu nepieciešamo un ļauj mums realizēties profesionāli. Un tieši tādēļ darbu nedrīkst nenovērtēt. Piedāvājam 12 pazīmes, kas var liecināt par to, ka tavs priekšnieks tevi uzskata par sliktu darbinieku.


1. Tu patstāvīgi kavē
Ja tu ierodies darbā pēc darba laika sākuma biežāk nekā reizi mēnesī, tas jau ir iemesls aizdomāties. Ja tu to dari regulāri, tev tas ir jāmaina tūlīt pat. Jo ja radīsies nepieciešamība samazināt darbinieku skaitu, par tevi noteikti iedomāsies pirmām kārtām.

Kāpēc tas ir slikti
Precizitāti mums māca vēl no bērnības. Un, ja pieaudzis cilvēks nespēj tikt galā ar tādu vienkāršu lietu kā pareiza laika aprēķināšana, neviļus rodas jautājums vai šim cilvēkam var uzticēt nopietnus uzdevumus.

2. Tu mehāniski izpildi uzdoto
Šķiet, ka tev nav ko pārmest jo tu neslinko un tomēr arī lielīt tevi nav par ko. Tu dari, bet tikai tik daudz lai izpildītu minimumu. Katrs papildus uzdevums izsauc tavu nepatiku, bet savus ikdienas uzdevumus tu veic mehāniski necenšoties tos optimizēt.

Kāpēc tas ir slikti
Šādai pozīcijai ir vairāki mīnusi gan uzņēmumam, gan paša darbiniekam. Uzņēmums uzskata, ka darbinieks neko jaunu neiemācas, tam ir nepieciešama patstāvīga kontrole un instruktāža un tas ir negatīvi noskaņots pret visu jauno. Arī pats darbinieks zaudē, jo neattīstās un liedz sev nākotnes izaugsmes iespējas.

3. Tu strādā lēnāk nekā tavi kolēģi
Visiem tavā nodaļā ir aptuveni vienādi pienākumi, bet tu nodod atskaites pēdējais, un arī pēc citiem taviem rādītājiem tu atpaliec no saviem kolēģiem.

Kāpēc tas ir slikti
Jebkurā kolektīvā ir ir ļoti ātri un apķērīgi cilvēki, kas visu paveic ātrāk nekā citi. Tev nav jācenšas būt, ka viņiem. Tomēr ja tu stipri atpaliec no vidējiem rādītājiem, tas arī nav labi.

4. Tu operatīvi atbildi saviem draugiem sociālajos tīklos
Tu vienmēr atbildi uz savu draugu vēstulēm mazāk nekā 10 minūšu laikā no to saņemšanas brīža.

Kāpēc tas ir slikti
Šāda operativitāte liecina par to, ka tu patstāvīgi seko saviem kontiem sociālajos tīklos, turklāt dari to savā darba laikā.

5. Tu regulāri atprasies
Nereti darba laikā tevi ir grūti sastapt tavā darbavietā. Tu patstāvīgi labo zobus, esi bērna pasākumos, VIDā vai citos privātos pasākumos.

Kāpēc tas ir slikti
Tā nav liela problēma, ja tev maksā tikai par rezultātu un nevis par nostrādātājām stundām. Tomēr ja te maksā par stundām, tavs pienākums ir atrasties darbā.

6. Tev neuztic atbildīgus uzdevumus
Tavā darbā nav vietas pat vismazākajam stresam un izaicinājumiem. Tev uztic tikai vienkāršus un saprotamus uzdevumus.

Kāpēc tas ir slikti
Svarīgus projektus parasti uztic kompetentiem un atbildīgiem darbiniekiem, kas nemēdz pievilt. Ja tev netiek uzticēti svarīgi uzdevumi, tas nozīmē tikai to, ka tu neesi labāko un vērtīgāko darbinieku vidū.

7. No tevis prasa atskaiti par ikkatru vissīkāko uzdevumu
Priekšnieks no tevis pieprasa ne tikai atskaites par projektiem, bet arī dienas un nedēļas darbu sarakstu vai/un atskaiti par izlietoto laiku.

Kāpēc tas ir slikti
Ja vien šādas atskaites netiek pieprasītas no visiem darbiniekiem un nav kādas vadības sistēmas daļa, zini, ka visticamāk tavu priekšnieku vajā aizdomas, ka tu tikpat kā neko nedari un šobrīd viņš vēlas šīs aizdomas pārbaudīt.

8. Tu esi uzņēmuma intrigu avots
Tu savu darbavietu uztver kā cīņas lauku. Tu organizē koalīcijas, sarīdi savā starpā citus darbiniekus, noskaņo kolēģus pret priekšnieku un radi sliktu atmosfēru.

Kāpēc tas ir slikti
Iespējams, ka tu sevi redzi kā cīnītāju par taisnību, kas cenšas ievest kārtību. Tomēr ja tev ir priekšlikumi kā uzlabot uzlabot gaisotni un celt efektivitāti, tev tos labāk vajadzētu paust atklāti un nevis slēpties aiz citu mugurām. Intrigantus nemīl ne ienaidnieki, ne sabiedrotie.

9. Kolēģi no tevis izvairās
Tev nelūdz palīdzību, pēc darba neaicina uz bāru un kad tu ienāc telpā visi apklust.

Kāpēc tas ir slikti
Tu esi atnācis, lai strādātu un nevis draudzētos. It kā jau nav slikti, tomēr atbrīvotā atmosfērā strādāt ir daudz patīkamāk un vienkāršāk. Tādēļ nav slikti, ja tev ar taviem kolēģiem ir draudzīgas attiecības.

10. Tu bieži kļūdies
Tu labi zini, ka, ja tevi izsauks pie priekšnieka, tad tikai tādēļ lai izteiktu tev pārmetumus.

Kāpēc tas ir slikti
Tavas kļūdas var novest pie klientu zaudēšanas un radīt citas nepatīkamas problēmas.

11. Tu neproti pareizi noteikt prioritātes
Tu vari notērēt veselu dienu mazsvarīgiem uzdevumiem un tad nejauši aptvert, ka kāds no taviem atliktajiem projektiem tūlīt ir jānodod.

Kāpēc tas ir slikti
Tev ir grūti ieraudzīt ainu kopumā un saprast, kas uzņēmumam būs vajadzīgs tālākā nākotnē. Tomēr tā ir prasme kas ir nepieciešama ja vēlies, lai tevi uzskata par labu darbinieku.

12. Tev nepatīk stāstīt par darbu draugiem
Tu visiem spēkiem centies izvairīties no runām par darbu. Tavi tuvinieki par tavu darbu zina tik maz, ka tiem rodas aizdomas, ka tu esi spiegs.

Kāpēc tas ir slikti
Ja vien tu tiešām neesi spiegs un darbs tev patīk, vēlme padalīties tajā ar draugiem ir tikai pašsaprotama. Dalīties negribas ar to, kas tev nepatīk vai kas tevi garlaiko. Savukārt darīt ar entuziasmu to kas nepatīk ir grūti.


  • 2
  •  
  •  
  •  

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.