10 pazīmes, ka tu dzer pārāk daudz (alkoholu)

  • 3
  •  
  •  
  •  

10 pazīmes, ka tu dzer pārāk daudz
Jaunais gads jau sagaidīts, bet tu joprojām svini? Par alkoholisma pazīmēm mēs jau rakstījām, tagad ir pienācis laiks vairāk uzzināt par ceļu uz alkoholismu. Turpini lasīt un uzzini, kādas pazīmes liecina, ka tu dzer pārāk daudz.


1. Tu dzer vairāk nekā plānoji
Par nekaitīgu alkohola daudzumu tiek uzskatītas četras alkohola vienības nedēļā jeb aptuveni pusotra pudele vīna vai piecas glāzes alus. Turklāt svarīgs ir ne tikai kopējais izdzertā daudzums, bet arī saprātīgs tā sadalījums. Tiek uzskatīts, ka arī īsā laikā izdzertas četras vai piecas alkohola vienības paaugstina alkoholisma risku. Ja tu regulāri apsoli sev neizdzert vairāk par pāris glāzēm un tikpat regulāri šo solījumu lauz, ir laiks sākt aizdomāties.

2. Paģiras jauc tavus plānus
Paģiras un to stiprums var būt atkarīgas no organisma īpatnībām un alkohola veida un tomēr visbiežāk pie tām ir vainojams tieši izdzertā alkohola daudzums. Reizēm tas var notikt ar katru, tomēr ja tu pamosties ar sāpošu galvu nedēļas vidū un esi spiests tādēļ neaiziet uz darbu vai atcelt plānotus pasākumus, pastāv ievērojama iespēja, ka tu dzer pārāk daudz, īpaši, ja ar tevi tas notiek biežāk nekā ar citiem.

3. Tu dzer vairāk nekā agrāk
Pat tiem kas dzer pārāk daudz, īsts alkoholisms draud ne visiem un vairums cilvēku spēj apstāties vēl pirms alkohols ir kļuvis par atkarību. Viens no simptomiem kas liecina par tuvojošos alkoholismu ir nepieciešamība izdzert aizvien vairāk un vairāk, lai tiktu iegūtas vēlamās izjūtas. Spēja daudz dzert, un tikpat kā nereibt ir pamats uztraukumam un nevis iemesls palielīties.

4. Tava sociālā dzīve ir saistīta ar alkoholu
Ja tev ne īpaši gribas tikties ar saviem nedzerošajiem draugiem un ja tu pirms braukšanas uz restorānu vai citu pasākumu pirmām kārtām domā par to, kā iztikt bez mašīnas, lai varētu normāli iedzert, ir laiks sākt aizdomāties par savu ieradumu maiņu.

5. Tu slēp alkoholu un/vai dzer slepenībā
Dzeršana slepenībā no ģimenes un draugiem ir biežs agrīnas atkarības simptoms. Tā parasti notiek, kad cilvēks saprot, ka tas dara kaut ko ne pārāk labu un nevēlas apbēdināt savus tuviniekus. Ja tev pašam ir kauns par savu vēlmi iedzer, tu visticamāk jau pats sāc just, ka esi sācis zaudē kontroli pār savu ieradumu.

6. Tu slikti jūties un sliktāk izskaties
Nelielos daudzumos alkohols pat var nest zināmu labumu(piemēram, samazināt sirds slimību risku), tomēr galvenais šādas profilakses noteikums ir mērenība. Ja regulāri tiek izdzerts pārāk daudz, var parādīties tādi nepatīkami simptomi kā nogurums, nervozitāte un straujas garastāvokļa maiņas. Savukārt ūdens trūkums un paaugstināta aknu noslodze var ietekmēt tavu ārieni.

7. Tu baidies, ka alkohola varētu pietrūkt
Tu labi zini līdz cikiem drīkst tirgot alkoholu un vienmēr centies nokļūt veikalā vismaz desmit minūtes pirms šī laika. Turklāt pērkot alkoholu, tu centies nopirkt vairāk, jo šādi tu jūties drošs, ka tev tā nepietrūks.

8. Tev ir savi ar alkohola lietošanu saistīti rituāli
Šņabītis apetītei, aliņš miegam vai lai atslābinātos, glāze vīna skatoties filmu – šie visi ir rituāli, kas viegli paaugstina uzņemtā alkohola daudzumu. Turklāt iespējams, ka šādi tu centies attaisnot alkohola lietošanu. Daudziem problēmas ar alkoholu rodas dēļ ieraduma mazināt stresu, jo stresa kā zināms mūsu dzīvēs ir gana.

9. Nav vai tikpat kā nav bilžu, kurās tu nebūtu ar glāzi rokās
Īsti pat nav ko piebilst, bildes, kā zināms, ir tūkstoš vārdu vērtas.

10. Tu tikpat kā nedzer ūdeni
Protams, reizēm var būt grūti izvēlēties ūdeni vīna vietā, tomēr tā nedrīkst notikt regulāri. Patstāvīga atteikšanās no ūdens var veicināt atūdeņošanos, īpaši jau ja regulāri tiek lietots alkohols. Uzzini arī kādas ir biežākās atūdeņošanās pazīmes.


  • 3
  •  
  •  
  •  

2 komentāri

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.