10 iemesli sākt regulāri peldēt

10 iemesli sākt regulāri peldēt
Peldēšana ir ne tikai dabīga un patīkama, tā arī labvēlīgi ietekmē cilvēka fizisko un garīgo veselību. Rakstā atradīsi desmit iemeslus sākt regulāri apmeklēt peldbaseinu.


Svara samazināšanās
Pats pamanāmākais ieguvums no regulāras peldēšanas ir svara samazināšanas. Kaloriju patēriņš peldēšanas laikā tiešām ir vērā ņemams. Tas tiek panākts pirmkārt jau tāpēc, ka peldēšanas laikā tiek nodarbinātas uzreiz vairākas muskuļu grupas, turklāt papildus ieguldījumu ķermeņa enerģijas patēriņā dod arī vēsais ūdens. Tāpēc ja vēlies salīdzinoši ātri un patīkami nomest kādu kilogramu – sāc regulāri apmeklēt baseinu.

Izskatīgāks vēders
Lai arī bieži šķiet, ka peldot galvenokārt tiek nodarbinātas kājas un rokas, peldot diezgan liela slodze tiek arī vēdera muskuļiem, bet tas noteikti būs lielisks ieguvums visiem tiem, kuri vēlas iegūt izskatīgu vēdera presi.

Stājas uzlabošanās
Peldēšana var arī jūtami uzlabot stāju. Papildus tam, ka atrodoties ūdenī tiek noņemta slodze no mugurkaula, peldēšana uzlabo muguras muskuļu stāvokli, krūškurvja muskuļus un jostasvietas muskuļus. Mugurai vispatīkamākā būs peldēšana uz muguras.

Veselākas plaušas un sirds
Daudzi profesionāli peldētāji ir uzsākuši savas peldētāja gaitas, jo tie ir vēlējušies atbrīvoties no astmas. Nepieciešamība pareizi elpot un mitrais gaiss labvēlīgi ietekmē plaušas. Savukārt regulāra peldēšana samazina sirdspukstu skaitu miera brīžos un vienlaikus palielina maksimālo sirdspukstu skaitu aktivitātes laikā.

Veselākas locītavas
Ūdens padarīs tavas locītavas elastīgākas. Turklāt peldēšana būs ne tikai labs profilaktisks līdzeklis, bet arī nāks par labu saasinājumu brīžos.

Uzlabojas asins sastāvs
Peldēšana palielina eritrocītu skaitu un paaugstina hemoglobīna līmeni. Asins sastāvs var nedaudz uzlaboties pat pēc viena peldbaseina apmeklējuma, bet ja sāksi peldēt regulāri – uzlabojumi būs jūtami pavisam noteikti.

Maigāks treniņš
Peldbaseins var kļūt par labu alternatīvu dienās, kad tev nav spēka trenažieru zālei vai kad nevēlies doties skriet sliktu laika apstākļu dēļ. Tāpat peldēšana ir piemērota arī, lai atgūtos pēc traumas vai intensīvas slodzes.

Intelektuālo spēju pieaugums
Kustības ūdenī prasa īpašu koordināciju, bet enerģiska elpošana piesātina asinis ar skābekli. Lai peldēšana nāktu par labu tavam prātam, centies peldēt dažādos stilos un ātri.

Norūdīšanās
Par ūdens procedūru pozitīvo ietekmi uz imūnsistēmu ir labi zināms. Peldēšana baseinā varbūt nebūs tik efektīva kā peldēšana āliņģī vai kontrastaina duša, tomēr zināma pozitīva ietekme tai noteikti piemīt.

Izklaide visai ģimenei
Peldēšana ir sports, kas ir pieejams jebkurā vecumā. Peldēšana patīk lielākajai daļai bērnu, bet savukārt mūža nogalē esošiem cilvēkiem tas ir viens no drošākajiem veidiem kā uzturēt sevi formā. Tādēļ droši dodieties uz peldbaseinu kopā ar visu ģimeni.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.