Kā izveidot pārtikas rezerves gadam

Kā izveidot pārtikas rezerves rezerves gadam
Nav svarīgi kam tu gatavojies, vai tas būtu trešais pasaules karš, globāla pandēmija vai kārtējais ledus laikmets, ir pavisam skaidrs, ka veikali šādas kataklizmas gadījumā strādās pavisam neilgi. Un kad tie tiks aizvērti rēķināties tu varēsi tikai ar sevi un saviem spēkiem. Pārlaist šos sarežģīto periodu būs vieglāk, ja tu jau laicīgi būsi izveidojis savas stratēģiskās pārtikas rezerves.


Ņemot vērā ka sarežģījumi varētu ievilkties uz ilgāku laiku, arī pārtikas rezerves vajadzētu sagatavot vismaz gadam.
Balstoties uz aprēķinu, ka dienā tev būs vajadzīgas aptuveni 2200 kilokalorijas, mēs esam veikuši aptuvenu aprēķinu ko un kādos daudzumos tev vajadzētu iegādāties, lai tu spētu ar to izdzīvot vismaz gadu, lai ēdiens būtu pietiekoši barojošs un lai tas būtu pēc iespējas saudzīgāk tavam maciņam.

Uzglabāšana
Pirms sākt iepirkt produktus, ir vērts parūpēties par to kur un kā šie produkti tiks glabāti. Šim mērķim var noderēt, piemēram, aizvākojami pārtikas spaiņi. Tie ir samērā izturīgi, noturīgi pret mitrumu un saglabā pārtiku neskartu. Tiek lēsts, ka lai izveidotu gada pārtikas rezerves būs nepieciešami aptuveni 20, 19 litrīgi spaiņi. Spaiņiem, protams, ir jābūt aprīkotiem ar vāku. Lai glabātu bieži izmantojamus produktus, tvertnes vākam ir jābūt skrūvējamam, bet pārējai pārtikai ir pieļaujami izmantot arī aizbāžamus vākus.
Lai pagarinātu produktu glabāšanas laiku, papildus pārtiku var ievietot speciālo pārtikas folija maisiņos. Pie tiem produktiem, kas bojājas ātrāk, var pielikt arī skābekļa absorbētājus.
Pēc tam kad esat atrisinājuši jautājumus ar pārtikas uzglabāšanu, var ķerties pie produktu iepirkšanas.

Graudaugi
No mums ierastākajiem tie var būt baltie rīsi, mieži, kvieši, kukurūza, prosa vai makaronu izstrādājumi. Kopā ņemiet aptuveni 180 kilogramu graudaugu. Šādi tev vienā spainī būs vismaz 47000 kilokaloriju. Atkarībā no pārtikas veida spainī, varēsi vai nu izmantot miltus un gatavot miltu izstrādājumus vai iegūt aptuveni 150 porcijas putras vai makaronu.

Pākšaugi
Ar kalorijām bagātākās būs baltās pupiņas. Lai tu varētu bagātināt savu ēdienkarti ar pupiņām, tās vajadzēs aptuveni 27 kilogrami. Kopumā šādas balto pupiņu rezerves tevi nodrošinās ar 82000 kilokaloriju.

Sausais piens
Runājot par sauso pienu, jāatzīmē, ka vājpiena pulveris glabāsies ilgāk nekā pilnpiena pulveris un tādēļ rezervēm izvēlēsimies tieši to. Piena pulveri labāk fasēt vairākos nelielos maisiņos. Kopumā gadam vajadzētu pietikt ar 7 kilogramiem piena pulvera kas kopā saturēs nepilnus 26 tūkstošus kilokaloriju.

Tauki
Kausētais sviests satur krietni mazāk ūdens, nekā parastais sviests, un tādēļ to var arī ilgāk glabāt. Tad nu par savu tauku avotu izvēlēsimies tieši to. Gadam vajadzētu pietikt ar 7 kilogramiem un kopā šāds daudzums sviesta satur aptuveni 60000 kilokaloriju.

Cukurs
Cukurs varbūt nav pārāk bagāts ar cilvēka organismam vērtīgām vielām, un tomēr tas labi glabājas un satur 99% ogļhidrātu. Gadam vajadzētu pietikt ar aptuveni 16 kilogramiem cukura, kas kopsummā saturēs aptuveni 60000 kilokaloriju.

Medus
Medus satur visus mikroelementus, kas atrodas asinīs un lielu daudzumu B grupas vitamīnu, kā arī C vitamīnu. Tāpēc medus noteikti būtu jāiekļauj tavās rezervēs. Kopumā gadam vajadzētu pietikt ar 23 kilogramiem, kas kopsummā būs aptuveni 70 tūkstoši kilokaloriju.

Kartupeļu pārslas
Kartupeļu putra, zupas un pat kartupeļu pankūkas – to visu tev ļaus baudīt
it kartupeļu pārslas. Tāpēc ja vēlies savu ēdienkarti dažādot, tev tavās rezervēs būtu jāiekļauj arī kartupeļu pārslas. 18 kilogrami kartupeļu pārslu dos nepilnus 11 tūkstošus kaloriju.

Garšvielas un piedevas
Ar garšvielām jebkurš ēdiens būs garšīgāks un arī tās noteikti varētu ieļaut tavās rezervēs. Pirmām kārtām sagādā sāli un tad sāc rūpēties par citām garšvielām. Garšvielām vajadzēs izdalīt atsevišķu tvertni, un arī tās ir jāievieto atsevišķos maisiņos, lai tās labāk saglabātu savu aromātu.
Bez visa minētā ir vērts parūpēties arī par tādām lietām kā kafija un tēja, jo reti kurš no mums spēs iedomāties savu rītu bez tasītes karstas un uzmundrinošas kafijas.

Kopumā visiem sarūpētajiem produktiem vajadzētu saturēt vairāk nekā 800 tūkstoši kaloriju. Protams, ja baidies, ka tev kaut kā varētu pietikt, vari drošības pēc sagādāt vairāk pārtikas. Pārtikas rezerves būtu jāglabā sausā, vēsā un no saules stariem aizsargātā vietā. Vēl ņem vērā, ka rezervēm paredzēto produktu glabāšanas laiks nav mūžīgs un tādēļ laiku pa laikam tos pārskati un atsvaidzini savas rezerves.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.