Seši populārākie kafijas aizvietotāji

Seši populārākie kafijas aizvietotāji
Ja esi noguris no kofeīna izraisītām sirdsklauvēm, nervu uzbudinājuma un bezmiega, tev varētu noderēt kāds no šiem dabiskajiem kafijas aizvietotājiem. Šie dzērieni derēs gan bērniem, gan cilvēkiem kas cieš no augsta asinsspiediena.


1. Cigoriņu kafija
Cigoriņi un to maisījumi ir viens no pašiem populārākajiem kafijas aizvietotājiem. Pat ja šādā dzērienā tiek iekļauta kafija, tas tiek darīts aromāta dēļ un kofeīna saturs tajā ir neliels.
Ideāls cigoriņu kafijas maisījums varētu sastāvēt no cigoriņiem, kafijas un miežiem. Šādā dzērienā būtu labi jūtams cigoriņu rūgtums un kafijas aromāts.
Tiek uzskatīts, ka cigoriņi labvēlīgi ietekmē imūnsistēmu, regulē asinsspiedienu un uzlabo aknu darbību.

2. Ozolzīļu kafija
Ozolzīļu kafija bija populārs kafijas aizvietotājs Otrā pasaules kara laikā. Zinātāji apgalvo, ka šis ir visai baudāms dzēriens, kura garša atgādinot kakao ar pienu. Turklāt dzērienam piemītot arī specifiski tonizējoša iedarbība.
Dzēriena pagatavošana līdzinās kafijas pagatavošanai: īpaši sagatavotas ozolzīles samaļ un vāra tāpat kā kafiju.

3. Biešu kafija
Biešu kafija tiek gatavota no žāvētām bietēm. Izžāvētās bietes tiek samaltas un vārītas līdzīgi, kā tiek vārīta kafija. Biešu kafijas dzēriena garša gan nav ļoti līdzīga kafijas garšai, tomēr tas nesatur kofeīnu, un to droši var dzert gan bērni, gan cilvēki kas kafiju nevar dzert veselības dēļ. Turklāt bietes satur arī kalciju, magniju, dzelzi un fosforu.

4. Miežu kafija
Miežu kafijas dzēriens nav tik aromātisks, kā īsta kafija un arī tā garša atšķiras no kafijas garšas. Tomēr mieži ir vērtīgs cinka avots, tie satur daudz fosfora, palīdz pazemināt asinsspiedienu un regulē glikozes un holesterīna līmeni. Lai miežus izmantotu kā kafijas aizvietotāju, miežu milti ir jāgrauzdē, kamēr tie kļūst brūni.

5. Pieneņu saknes
Arī ārstniecības pieneņu sakni var izmantot kā kafijas aizvietotāju. Gluži tāpat kā cigoriņi arī pieneņu saknes ir bagātas ar inulīnu. Pieneņu saknes stiprina aknas, uzlabo apetīti un tām piemīt arī asinis attīrošas īpašības.

6. Topinambūru saknes
Topinambūra saknes ir salīdzinoši populārs diētisks kafijas aizvietotājs ASV. Topinambūra saknes nomazgā, sagriež gabaliņos un uz divām – trim minūtēm ievieto verdošā ūdenī, tad nosausina un žāvē krāsnī. Kad saknes ir izžāvētas tās saberž vai samaļ un vāra tāpat kā kafiju. Jāpiebilst, ka topinambūri ir bagāti ar C un B grupas vitamīniem, mikroelementiem un inulīnu. Topinambūrs palīdz pret hipertoniju, asinsrites traucējumiem un stiprina nervu sistēmu.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.