Seši neparasti, bet efektīvi veidi, kā mazāk ēst

  • 1
  •  
  •  
  •  

Seši neparasti, bet strādājoši veidi, kā mazāk ēst
Pavasaris un vasara vairs nav aiz kalniem, bet tas nozīmē, ka šis ir īstais laiks sākt atgūt formu pludmales sezonai. Kā zināms, formas atgūšana mēdz būt grūts un nogurdinošs process, kas prasa gan neatlaidību, gan disciplīnu. Mums nākas sevi gan piespiest, gan ierobežot, un tas attiecas arī uz ēšanu. Piedāvājam sešus efektīvus veidus kā mazāk ēst un uzņemt mazāk kaloriju.


Ēd ar lielu dakšiņu
Neticami, bet ēdot ar lielu dakšiņu, tu visticamāk apēdīsi mazāk, nekā ēdot ar mazu dakšiņu. Pētnieki uzskata, ka ēdot ar mazu dakšiņu, cilvēkam nākas daudz biežāk to piepildīt un attiecīgi arī biežāk ievietot ēdienu mutē. Rezultātā cilvēkam kļūst grūtāk kontrolēt, cik daudz tas jau ir apēdis un rezultātā tiek apēsts vairāk. Savukārt ēdot ar lielu dakšiņu cilvēks ātrāk remdē izsalkumu un labāk spēj kontrolēt apēstā ēdiena daudzumu.
Šo pieņēmumu apstiprināja arī kāds 2011. gadā veikts eksperiments. Kāda itāļu restorāna apmeklētājiem tika piešķirtas dažāda lieluma dakšiņas. Rezultātā izrādījās, ka tie apmeklētāji, kas ēda ar mazām dakšiņām, apēda ievērojami vairāk nekā tie, kuriem tika iedotas lielas dakšiņas.

Nokrāsot virtuves sienas zilā krāsā
Ne velti ātrās ēdināšanas restorānu sienas parasti tiek krāsotas sarkanos, dzeltenos vai oranžos toņos. Tā tas nav vienkārši tāpat, tā tas tiek darīts tāpēc, ka šīs krāsas veicina mūsu apetīti. Savukārt zilie un zaļie toņi ne tikai nomierina, bet arī samazina mūsu apetīti. Tādēļ, ja vēlies samazināt savu apetīti un mazāk apēst, mēģini nokrāsot savas virtuves sienas zilā tonī.

Ēd no maza šķīvja
Jau labi zinām un pārbaudīts veids, kā mazāk ēst. Vairākkārtīgi ir pierādīts, ka, ēdot no liela šķīvja, cilvēki apēd vairāk, nekā ēdot no maza šķīvja. Uz liela šķīvja pat visai ievērojama porcija var izskatīties vizuāli maza un šīs ilūzijas rezultātā uz šķīvja tiek uzlikts vairāk un arī apēsts tiek vairāk. Savukārt uz maza šķīvja pat neliela porcija izskatīsies krietni lielāka, nekā tā patiesībā ir un attiecīgi arī apēsts tiks mazāk.

Ēd ar kreiso roku
Darot visu tā kā mēs to esam ieraduši darīt, mēs par darāmo nedomājam un darām visu intuitīvi. Tomēr viss mainās, kad mēs šīs ierastās darbības sākam darīt savādāk un tas, protams, attiecas arī uz ēšanu. Kad labrocis sāk ēst tikai ar kreiso roku (vai kreilis ar labo roku), ēšanas proces kļūst sarežģītāks, nākas apdomāt katru kustību un rezultātā tiek apēsts mazāk.

Klausies lēnu mūziku
Gluži tāpat kā mierīga atmosfēra padara mierīgākus cilvēkus, kas tajā atrodas, arī mierīgas mūzikas klausīšanās ēšanas laikā padara lēnāku ēšanas procesu un lēnāku gremošanu, bet tā rezultātā samazinās arī apēstās pārtikas daudzumu.

Pirms ēšanas izdzer puslitru ūdens
Kaut arī šis ieteikums daudziem nebūs nekāds jaunums, tas tomēr ir ļoti efektīvs un tādēļ to ir vērts pieminēt. Šīs metodes efektivitāte slēpjas tajā vienkāršajā apstāklī, ka uzņemtais ūdens aizpilda kuņģi, bet savukārt tas liek mums ātrāk sajusties paēdušiem. Rezultātā mēs apēdam mazāk un sekojoši arī uzņemam mazāk kaloriju.


  • 1
  •  
  •  
  •  

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.