Kā atšķiras ziemas un vasaras riepas

Kā atšķiras ziemas un vasaras riepas
Laba auto saķere ar ceļa segumu ir ļoti svarīga. Tai ir jābūt pietiekoši labai gan vasaras karstumā, gan visaukstākajās ziemās un tieši šī iemesla dēļ tad arī eksistē vasaras un ziemas riepas. Piedāvājam iepazīties ar galvenajām vasaras un ziemas riepu atšķirībām!


Vasaras un ziemas riepu fiziskās un ķīmiskās īpašības
Salīdzinot ar vasaras riepām, ziemas riepas ir ievērojami mīkstākas, jo to sastāvā ir vairāk kaučuka. Šo atšķirību ir iespējams sajust pat ar tausti.
Braucot zemās temperatūrās, ziemas riepas uzsilst, kļūst mīkstākas un elastīgākas, šādi nodrošinot labāku saķeri ar ceļu.
Ja ziemas riepas tiek lietotas vasarā, riepās izmantotā gumija kļūst pārāk mīksta un riepas ātrāk nolietojas. Pieaug arī mašīnas bremzēšanas ceļa garums, un šī iemesla dēļ braukšana kļūst nedrošāka.
Vasaras riepām savukārt piemīt īpašības, kas ļauj tām braukšanas laikā atdzist, šādi saglabājot savu formu un gumijas cietību.
Aukstā laikā vasaras riepās izmantotā gumija kļūst ļoti cieta un riepu kontakta laukums ar ceļa segumu ievērojami samazinās. Rezultātā pasliktinās braukšanas stabilitāte un palielinās iespēja zaudēt auto vadāmību.

Citas riepu atšķirības
Salīdzinot vasaras riepu protektoru ar ziemas riepām, jāatzīmē, ka ziemas riepas ir mīkstākas, ar robustāku profilu un smalkiem iegriezumiem protektora blokos, kas tām palīdz nodrošināt labāku saķeri ar sniegotiem un apledojušiem ceļiem.
Ziemas riepas mēdz būt ar radzēm un bez radzēm. Riepas bez radzēm mēdz iedalīt divos tipos – Eiropas tipa un skandināvu tipa.

Eiropas tipa ziemas riepas būs piemērotākā izvēle autobraucējiem, kuri pamatā izmanto pilsētas ceļus un šosejas, kas ziemas apstākļos tiek regulāri tīrītas. Pateicoties to gumijas sastāvam, šo riepu lielākie plusi ir labāka saķere, vadāmība un mazāks nodilums, braucot pa sausu, slapju asfaltu un šķīdoni. Šīs riepas ir izmantojamas arī kā vissezonas riepas.

Skandināvu tipa ziemas riepas ir piemērotas skarbiem ziemas apstākļiem. Šajās riepās izmantotā gumija ir mīkstāka, bet riepu protektoru blokos ir daudz smalkas lameles, kas nodrošina lielisku saķeri un bremzēšanu dziļā sniegā. Šīs riepas tikai nedaudz atpaliekot no radžu riepām braucot pa ledu. Vienīgie mīnusi ir vadāmība uz sausa asfalta un bremzēšana uz slapja asfalta.

Zemāk pāris video ar šo riepu braukšanas īpašību salīdzinājumiem.

Vasaras un ziemas riepu marķējuma atšķirības
Uz ziemas riepu sāniem vienmēr būs kāds no šiem apzīmējumiem: “M + S”, “M & S”, “MS”, uzraksts «Mud + Snow» vai «Winter». Diezgan bieži, lai atzīmētu ziemas riepas tiek izmantota arī sniegpārsliņas piktogramma.
Ja šādu apzīmējumu nav vai ja uz riepas ir saules piktogramma, tad tā ir vasaras riepa.
Eksistē arī vissezonu riepas. Šādas riepas apzīmē ar marķējumu «Allweather» vai «Anyseason». Šādas riepas ir paredzētas lietošanai klimatā ar nelielām temperatūras izmaiņām. Šīs riepas būs piemērotākas lietošanai Eiropas rietumu vai dienvidu rajonos.

Kad jāliek ziemas riepas
Ziemas riepas noteikti ir jālieto no 1. decembra līdz 1. martam.

Kad nedrīkst braukt ar radžotām riepām
Riepas ar radzēm ir aizliegts lietot no 1. maija līdz 1. oktobrim. Šajā laikā gan nav aizliegts lietot parastās ziemas riepas.

Kad jāliek vasaras riepas
Speciālisti iesaka pāriet uz vasaras riepām, kad gaisa vidējā temperatūra sasniedz +7 grādus.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.