Kā iemācīties agri celties

  •  
  •  
  •  
  •  

Kā iemācīties agri celties
Nav daudz tādu cilvēku, kuriem agra celšanās padotos viegli un nesāpīgi. Lielākajai daļai no mums, agra pamošanās rada tikai nepatiku pret jauno dienu un vēlēšanos pavadīt savā gultā vēl kaut vai piecas minūtes. Tomēr tā tas nav bijis vienmēr un tā tam arī noteikti nav jābūt. Lielākās problēmas sagādā nevis agrā celšanās, bet gan mūsu ieradumi. Labojot savus ieradumus, mēs varam viegli iemācīties celties agrāk. Piedāvājam deviņus ieteikumus, kā iemācīties agri celties!


1. Atvadies no ierīcēm
Tev, protams, nav jāatsakās no sava telefona uz visiem laikiem, bet tikai aptuveni uz stundu pirms plānotās gulētiešanas. Daudziem tas gan var sagādāt nopietnas problēmas, tomēr tas ir tā vērts. Ekrāna zilā gaisma nomāc miega hormona izstrādi, bet tas savukārt nozīmē, ka tu aiziesi gulēt vēlāk un attiecīgi arī vēlāk pamodīsies. Šis punkts attiecas ne tikai uz telefoniem, bet arī uz planšetēm un datoriem.

2. Nelieto alkoholu
Alkohola nomierinošā īpašības gan var palīdzēt atslābināties un ātrāk aizmigt. Tomēr miega laikā alkohols sadalīsies vairākos fermentos, kas tavam organismam neļaus pilnvērtīgi atslābināties. Tavs miegs būs saraustīts, un tu periodiski pamodīsies, bet tas noteikti atsauksies uz tavu pamošanos un pašsajūtu dienas laikā.

3. Svaigs gaiss
Ja vien tas ir iespējams, centies atstāt vaļā logu, kaut vai tā lai tas ir pavisam nedaudz vaļā. Tev būs daudz vieglāk pamosties ar skābekli piesātinātā atmosfērā. Iemigšanu un miegu var uzlabot arī nesteidzīgas vakara pastaigas.

4. Pareizas vakariņas
Vakariņām nevajadzētu būt pārāk smagām un sātīgām. Pirmkārt tavs organisms šādās vakariņās uzņemto enerģiju nespēs pilnvērtīgi izmantot, un šādi tu viegli vari iedzīvoties liekajā svarā. Otrkārt sātīgas vakariņas var radīt problēmas ar gremošanu miega laikā, bet tas var kaitēt tavam miegam un pat sagādāt nepatīkamas veselības problēmas. No vakariņām nevajadzētu arī pilnībā atteikties un aptuveni 15 – 20% no visas dienas laikā uzņemtajām kalorijām būtu jāuzņem tieši vakariņās. Lasi arī rakstu Pārtikas produkti, kuri uzlabo miegu.

5. Nopērc modinātāju
Aizmirsti par modinātāju telefonā un nopērc parastu vecmodīgu modinātāju. Turklāt novieto to istabas otrā galā. Tas tev liks piecelties no gultas, lai to izslēgtu, un laupīs iespēju atlikt modinātāja zvanu.

6. Atver aizkarus
Šis ieteikums būs aktuālāks vasaras sezonai. Nav daudz lietu, kas cilvēku uzmundrinātu labāk nekā dabīga saules gaisma. Cilvēka organisms ir dabiski ieprogrammēts reaģēt uz sauli, un tieši tāpēc saule var jūtami atvieglot tavu pamošanos.

7. Rīta vingrošana
Zinu, ka daudzi par šo punktu nebūs sajūsmā un tomēr rīta vingrošana ir ļoti vēlama. Labā ziņa ir tāda, ka šai vingrošanai nav jābūt ne sarežģītai, ne ilgstošai, tavs galvenais uzdevums ir atjaunot organisma asins cirkulāciju. Izstaipies, iztaisno muguru, veic dažus pietupienus, padarbini rokas un kājas. Vairāk ideju rīta vingrošanai vari atrast “Youtube

8. Vēlies agri celties
Neapšaubāmi visiedarbīgākais agras celšanās stimuls ir paša vēlēšanās. Ja tev ir pietiekoši nopietna motivācija agri celties, tad tu nesāksi izdomāt iemeslus, kas ļautu tev necelties un ilgāk pagulēt. Padomā ko tev agra celšanās var dot, un sāc vēlēties agri celties.

9. Nesteidzies
Nesteidzies sākt agri celties uzreiz. Ir cilvēki, kas savus ieradumus mēģina mainīt strauji un cieš sakāvi jau pašā sākumā. Necenties uzreiz sākt mosties stundu ātrāk, tā vietā labāk sāc ar 5 – 10 minūtēm dienā. Pat ar šādiem tempiem tu ātri iegūsi stundu un pat vēl vairāk.


  •  
  •  
  •  
  •  

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.