12 padomi, kā uzlabot gremošanas sistēmas darbību

12 padomi, kā uzlabot gremošanas sistēmas darbību
Laba pašsajūta nav iedomājama bez labas gremošanas sistēmas darbības. Kad gremošanas sistēma pilda savas funkcijas labi, neviens par to pat neatceras. Uztraukties par savu gremošanas sistēmu mēs sākam tad, kad tās darbība pasliktinās. Uzzini 12 vienkāršus un reizēm tik ļoti nepieciešamus ieteikumus, kā uzlabot gremošanas sistēmas darbību!


1. Lieto uzturā pietiekoši daudz šķiedrvielu. Šķiedrvielas nodrošina vienmērīgu glikozes uzsūkšanos un regulē zarnu trakt darbību. Šķiedrvielas uzlabo vēdera izeju kā arī veicina organisma attīrīšanos un svara samazināšanos.

2. Pusdienu laikā izdzer glāzi dzeramā jogurta vai kefīra. Tas labvēlīgi ietekmēs zarnu mikro floru un arī uzlabos gremošanas sistēmas darbību.

3. Lai uzlabotu apetīti un atbalstītu gremošanas sistēmu, pirms ēšanas var apēst gabaliņu svaiga ingvera, kurš izmērcēts nelielā daudzumā citrona sulas. Ja svaiga ingvera apēšana tev sagādā grūtības, mēģini izspiest no tā sulu, sajaukt to ar citronu sulu un nelielu daudzumu silta ūdens. Maisījums jādzer 30 līdz 60 minūtes pirms ēšanas.

4. Neatsakies no brokastīm. Augļi vai putras labi un ātri sagremojas, kā arī palīdz uzturēt labu gremošanas sistēmas darbību.

5. Gatavojot ēst, lieto garšvielas, kas stimulē gremošanas sistēmas darbību. Šādas garšvielas ir, piemēram, ingvers, kurkuma, ķimenes, koriandrs vai Indijas ķimenes.

6. Atsakies no gāzētiem un kofeīnu saturošiem dzērieniem par labu zāļu tējām. Pozitīvi ietekmēt gremošanas sistēmas darbību spēs fenheļa vai piparmētru tēja.

7. Centies izvairīties no uzkodām starp ēdienreizēm. Gremošanas sistēmai arī ir nepieciešama atpūta, lai tā spētu efektīvi strādāt ēšanas un pēc ēšanas laikā. Ja sajūti izsalkumu starp ēdienreizēm, tad labāk apēd kādu augli.

8. Lēcas, rieksti un sēklas pārstrādāsies labāk, ja pirms lietošanas tās uz 30 līdz 60 minūtēm ievietosi siltā ūdenī.

9. Neparasts veids, kā uzlabot gremošanu, ir katru rītu izdzer glāzi silta ūdens kuram pievienota ēdamkarote citronu sulas. Ja ir vēlēšanās, tad dzērienam var pievienot arī medu vai cukuru.

10. Izvairies no atdzesētiem dzērieniem. Atdzesētu dzērienu vietā labāk izvēlies siltu vai remdenu ūdeni. Šķidrums kopumā ir ļoti svarīgs normālai gremošanas sistēmas darbībai. Ja organismam šķidruma pietrūkst tas palēnina gremošanas sistēmas darbību un rada gremošanas traucējumus.

11. Neaizmirsti par fiziskām aktivitātēm. Kustības uzlabo visu cilvēka orgānu darbību, uzlabo asinsriti un veicina gremošanas procesu paātrināšanos. Katram cilvēkam dienā būtu aktīvi jākustas vismaz 30 minūtes. Viens no saudzīgākajiem fiziskās aktivitātes veidiem ir pastaigas.

12. Ēd nesteidzīgi. Lai gremošanas sistēma strādātu pēc iespējas labāk, centies ēst lēnu un nesteidzīgi. Normālai ēdienreizei būtu jābūt vismaz 30 minūtes ilgai.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.