Filipa Kotlera septiņi mārketinga baušļi

Filipa Kotlera 7 mārketinga baušļi
Filips Kotlers ir profesors un daudzu mārketingam veltītu grāmatu un publikāciju autors. Lasi kādi ir Filipa Kotlera 7 svarīgākie mārketinga baušļi.


1. Segmentējiet tirgu. Izvēlaties jums vispieņemamākos segmentus un ieņemiet tajos vadošo pozīciju.
Ir skaidrs, ka masu tirgus negrasās mirt un tādi uzņēmumi kā Coca-cola, McDonald’s vai Microsoft tajā jūtās visai labi. Tomēr maziem uzņēmumiem, kuri tikai uzsāk savu darbību, vienīgais veids, kā gūt panākumus, ir izvēlēties to tirgus segmentu, kurā tas var ieņemt pamanāmas pozīcijas. Ir precīzi jāsaprot, kas ir uzņēmuma klients un savs darbs jāveic, balstoties tieši uz šiem datiem. Pasaule jau sen ir novērtējusi specializāciju un mēs dodam priekšroku nelieliem savas jomas profesionāļiem un nevis gigantiem kas orientējas pilnīgi uz visu. Cilvēki vienmēr vēlas strādāt ar labākajiem.

2. Sekojiet patērētāju vajadzībām, uzvedībai, tam kam tie dod priekšroku un iespaidiem. Klients tik tiešām ir pats svarīgākais.
Gan pats Filips Kotlers, gan arī citi autori savās grāmatās uzsver, ka klients ir galvenais un ka viss ko jūs darāt ir jādara tieši klienta dēļ. Ir gan dažas nianses, kurām Kotlers pievērš uzmanību. Pirmkārt, neskatoties uz to ka daudzi apgalvo, ka klients tiem ir galvenais, realitātē tālu ne visi uzņēmumi arī rīkojas atbilstoši saviem vārdiem. Otrkārt, visā ir jāzina mēra sajūta. Un nevajag akli, izdabāt klienta vēlmēm. Ir jāapdomā, kāda tiks gūta atdeve no katra konkrētā klienta un vai darbā ieguldītās pūles un resursi būs rezultāta vērti. Ja atbilde ir negatīva, tad tas vēl nenozīmē, ka no klienta ir jāatsakās. Tā vietā ir jāapdomā, kādā vēl veidā uzņēmums var uzlabot sadarbību ar klientu tā, lai klients kļūtu uzņēmumam izdevīgs. Šis ir ļoti svarīgs punkts, kuram vajag pievērst īpašu uzmanību.

3. Izpētiet savus konkurentus
Ir cilvēki, kas uzskata, ka mārketings līdzinās karam. Un tas nav gluži bez pamata. Konkurentu izpēte ir viens no galvenajiem mārketinga uzdevumiem. Turklāt konkurentu izpētei ir jābūt visai rūpīgai. Ir jāizskata visu jūsu galveno konkurenta stiprās un vājās puses, to tirgus daļa, izplatīšanas sistēma, reklāmas kampaņas, pozīcijas, to pozīcijas internetā, kā pret tiem izturas sabiedrība, vai to klienti ir apmierināti, un visu pārējo ko vien var izpētīt. Kā uzskata Filips Kotlers tad daudzu uzņēmumu galvenā kļūda ir tāda, ka tie izpēta tirgu, izpēta klientus, bet pilnībā aizmirst par konkurentu izpēti, aprobežojoties tikai ar nelielu konkurējošo uzņēmumu analīzi. Tā rezultātā tas negatīvi atsaucas uz šo kompāniju un var pat izjaukt visu tās biznesu.

4. Veidojam partnerattiecības ar visām ieinteresētajām personām
Darbinieki, piegādātāji, izplatītāji, prese un blogeri – viņi visi ir svarīgi jūsu biznesam. Tomēr tālu ne visi uzņēmumi to ņem vērā un šādi tie sev paši sagādā problēmas, bez kurām tie varētu arī iztikt. Un šādi piemēri tālu nav jāmeklē, pietiek tikai uzmanīgāk paskatīties sev apkārt. Bet, kas attiecas uz partnerattiecībām ar darbiniekiem, tad šobrīd tas ir viens no pašiem efektīvākajiem veidiem kā motivēt savus darbiniekus. Jūs variet mēģināt tiem maksāt nevis fiksētu algu, bet gan noteiktu daļu no tās naudas, kuru tie mēneša laikā ir nopelnījuši. Te gan ir jāskatās pēc konkrētās situācijas, jo pastāv iespēja, ka jūsu darbiniekam tas nešķitīs pievilcīgs piedāvājums. Vairāk par attiecībām ar klientiem variet lasīt Karla Sivela(Carl Sewel) grāmatā “Klienti uz visu mūžu”

5. Izstrādājiet sistēmu tirgus perspektīvāko ideju meklēšanai un atlasei.
Dotajā gadījumā tiek ieteikts precīzi plānot un izmantot pašas modernākās tehnoloģijas. Vienlaikus ir arī svarīgi veikt kvalitatīvu tirgus izpēti. Mūsdienās izpētei uzņēmumi tērē mazāk nekā 1% no mārketinga budžeta. Kā uzskata Kotlers tad, ja izdotos šo skaitli palielināt līdz 2%, tad uzņēmums varētu izvairīties no vairākām kļūdām un būtu iespējams izstrādāt labāku pozicionēšanu. Pateicoties internetam, daudzus pētījumus var veikt daudz ātrāk, jūs varat izmantot tiešsaistes mērķa grupas vai aptaujas. Varat arī vienkārši analizēt sociālos tīklus un blogosfēru.

6. Izmantojiet tādu plānošanas sistēmu kas jums ļautu vienlīdz efektīvi sagatavot gan īslaicīgus, gan ilglaicīgus plānus
Filips Kotlers nekad nav šaubījies par plānošanas nepieciešamību, un šobrīd viņš iesaka pievērst šiem procesiem vēl lielāku uzmanību.

7. Ieviesiet stingru kvalitātes kontroli
Šobrīd konkurences cīņā, produkta kvalitāte vairs nav priekšrocība. Izlaist nekvalitatīvu produktu ir līdzvērtīgi nāvei. Tādēļ uzņēmumiem ir ļoti stingri jāseko savu produktu un pakalpojumu kvalitātei. Tā dara jūsu konkurenti un jūs nedrīkstiet atpalikt, jums tie ir jāapsteidz.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.