15 veidi, kā samazināt apetīti

15 veidi, kā samazināt apetīti
Nereti gadās tā, ka vēlme atbrīvoties no liekā svara un iegūt slaidu augumu zūd jau pēc pirmajām diētas dienām. Ar katru nākamo dienu mūsu apņēmība kļūst aizvien vājāk un vājāk līdz pienāk brīdis kad mēs atmetam diētai ar roku un ļaujamies savu mīļāko konfekšu, smalkmaizīšu vai burgeru aicinājumam. Tici vai nē, bet mēs ar tevi neesam tādi vienīgie, jo kā liecina pētījumi, tad līdz diētas beigām iztur tikai aptuveni 20% cilvēku. Bet, ja nu tu tomēr esi stingri nolēmis izturēt un kādu kilogramu nomest , tad tev noteikti noderēs šie 15 veidi, kā samazināt apetīti!


1. Pirms ēšanas izdzer glāzi minerālūdens vai glāzi tomātu sulas. Šādi tu daļēji noslāpēsi savu apetīti un apēdīsi par trešdaļu mazāk.

2. Liec ēdienu nelielā šķīvī. Tā tev šķitīs, ka porcija ir lielāka un tu liksi savam vēderam domāt, ka esi apēdis tikpat cik parasti. Šo ilūziju var pastiprināt izvēloties gaiši zilu šķīvi. Jo kā apgalvo psihologi, tad zilā krāsa apetīti samazina, bet spilgtas krāsas trauki pastiprina.

3. Nepievieno ēdienam garšvielas – tās pastiprina izsalkuma sajūtu. Ir vērts atteikties pat no sāls un pipariem.

4. Ja ir galīgi slikti un tu nekādi nespēj sagaidīt pusdienas, tad apēd konfekti. Kaloriju tajā, protams, nav maz kaut nav arī kritiski daudz, un tā tu samazināsi izsalkuma sajūtu. Tieši tāpēc bērnībā mums neļāva ēst saldumus pirms ēšanas.

5. Ja sajūti izsalkumu vakarā, tad ej un iztīri zobus. Apziņā nostrādā uzstādījums, ka zobus tīra pēc ēšanas un apetīte pazūd.

6. Galējā gadījumā naktī var izdzert pusi tasītes tējas ar pienu. Tas nostrādās arī kā nesliktas miega zāles.

7. Nostājieties un veiciet 10 – 15 dziļas ieelpas.

8. Apetīti var pazemina arī vīģu un plūmju uzlējumu. Recepte ir vienkārša: puskilogramu augļu aplej ar trīs litriem ūdens un vāra tik ilgi, kamēr no šķidruma paliek tikai 2,5 litri. Jālieto pa pusglāzei šķidruma ar augļiem pirms ēšanas.

9. Apetīti samaināt palīdzēs arī aromterapija. Tiklīdz kā sajūtiet apetītes aktivizēšanos, tā pasmaržojiet greipfrūta miziņu vai kādu citu aromātisku eļļu vai smaržvielu. Smadzenēs ožas centrs atrodas blakus centram, kas atbild par izsalkumu un tādēļ smarža uz kādu brīdi var likt piemirst par izsalkumu.

10. Velc šauras bikses vai kleitas un tu vienkārši nespēsiet daudz apēst.

11. Ēd nesteidzīgi un ēdienu košļā lēnām, katru kumosu vismaz 20 reizes. Un beidz
ēst vēl tad kad jūti nelielu izsalkumu. Atceries, ka, lai iestātos sāta sajūta vajag vismaz 20 minūtes, bet pa šo laiku ir iespējam izēst pusi ledusskapja.

12. Un lai būtu mazāk kārdinājumu, ledusskapī vispār labāk neturēt neko gardu un kalorijām bagātu. Nemāni sevi ar domu, ka tā lielā saldējuma kaste saldētavā tur ir tikai tāpēc, lai būtu ar ko uzcienāt viesus. Vari nešaubīties, ka kādā jaukā vakarā visa kaste tiks izēsta vienatnē bez neviena ciemiņa.

13. Augļus, dārzeņus un citus mazkaloriju “glābējus” noliec pēc iespējas redzamākā vietā. Brīžos kad ļoti gribas ēst, mēs paķeram pirmo kas trāpās pa rokai.

14. Iekļauj savā ēdienkartē tādus pākšaugus kā pupas, zirņus un lēcas. Bez tā ka tie uzlabo gremošanu tie arī ātri piepilda vēderu un dod sāta sajūtu.

15. Aptuveni 80% no dienā uzņemtās pārtikas mums ir jāuzņem brokastīs un pusdienās. Brokastīs ir vēlams iekļaut dīgušus graudus (auzas, kviešus, rudzus), tie ir bagāti ar vitamīnu B, kurš novērš tauku un ūdens uzkrāšanos organismā. Turklāt graudaugi arī ilgi pārstrādājās, un tas nozīmē, ka tu ilgi nejutīsi izsalkumu.

Un kādus veidus, kā samazināt apetīti zini tu?

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.