7 padomi, kā atbrīvoties no krākšanas

7 padomi, kā atbrīvoties no krākšanas
Pat ja tu pats neesi to 45% cilvēku skaitā, kuri mēdz ciest no krākšanas, ir visai iespējams, ka krāc kāds no taviem tuviniekiem. Bet ja tu esi saskāries ar krākšanu, tad tu visticamāk ļoti labi zina, ka tā var sagādāt vērā ņemamas ciešanas gan pašam krācējam, gan tiem cilvēkiem, kas ir spiesti šajā krācējā klausīties. Piedāvājam septiņus risinājumus, kā atbrīvoties no krākšanas.


7 padomi, kā atbrīvoties no krākšanas

1. Maini gulēšanas pozu
Guļot uz muguras, mēles pamatne un mīkstās aukslējas piespiežas pie aukslēju aizmugurējās sieniņas, bet tas elpojot var radīt skaļu, vibrējošu skaņu. Ja nomainīsi savu gulēšanas pozu un gulēsi uz sāniem, tad tas var palīdzēt šo skaņu novērst. Ja tev ir grūti šādu gulēšanas stāvokli saglabāt, tad vari izmantot parastu vai speciāli tam domātu spilvenu. Vēl kāds risinājums ir gulēt pusguļus tā, lai galva atrastos augstāk un netiktu noslēgti deguna elpošanas ceļi. Tomēr šāda pozīcija var novest pie stīvuma un lauzošas sajūtas kaklā. Ja krākšana turpinās arī pēc gulēšanas pozas maiņas, tad pastāv iespēja, ka krākšanu izraisa miega apnoja, un šādā gadījumā, lai atbrīvotos no krākšanas būtu labāk griezties pie ārsta.

2. Atbrīvojies no liekā svara
Dažiem cilvēkiem atbrīvoties no krākšanas palīdz svara zaudēšana. Šī metode gan nederēs visiem jo kā zināms, tad krākt mēdz arī tievi cilvēki. Tomēr ja tu esi viens no tiem cilvēkiem, kuri ir sākuši krākt pēc svara pieaugum, tad iespējams, ka labākā metode, kā atbrīvoties no krāpšanas, būs tieši svara zaudēšana. Cilvēkam pieņemoties svarā samazinās tā kakla iekšējais diametrs un tas var izraisīt krākšanu.

3. Izvairies no alkohola
Alkohols un citi sedatīvi līdzekļi samazina kakla aizmugurējās daļas muskuļu tonusu, bet tas paaugstina krākšanas rašanās iespēju. Ja alkohols tiek lietots mazāk nekā 4 – 5 stundas pirms miega, tad tas cilvēkiem, kas krāc, krākšanu var vēl vairāk pastiprināt, bet tiem cilvēkiem kas parasti nekrāc, var sākties krākšana.

4. Dodies laicīgi gulēt
Nepietiekams miegs un citi ar miegu saistīti ieradumi var sagādāt tādas pašas krākšanas problēmas kā alkohols. Ja tu neej gulēt laicīgi un strādā līdz vēlai naktij, tad visticamāk aizmigsi jau esot pārāk noguris. Tā tu gulēsi ievērojami dziļāk, bet tavi muskuļi būs jūtami atslābušāki, kas arī var izsaukt krākšanu.

5. Atver deguna kanālus
Ja krākšana rodas degunā, tad vajadzētu pacensties un paplašināt deguna kanālus. Tas ļaus gaisam plūst caur degunu lēnāk. Ja deguna ejas ir sašaurinātas saaukstēšanās vai citu veselības problēmu dēļ, tad caur degunu strauji plūstošs gaiss var radīt krākšanu.
Lai deguna kanālus atvērtu, vari mēģināt pirms miega ieiet karstā dušā vai izmantot speciāli degunam paredzētos sāls šķīdumus. Bez šīm metodēm vēl ir pieejami īpaši, degunam paredzēti plāksteri, kas piepaceļ deguna sieniņas un atver deguna kanālus. Šī metode gan darbojas tikai tad, ja krākšanas iemesli ir degunā un nevis mīkstajās aukslējās.

6. Nomaini spilvenu
Alergēni var veicināt krākšanas rašanos.  Putekļu ērcītes, kuras uzkrājas spilvenā var izsaukt alerģisku reakciju kas veicina krākšanas rašanos. Ja tu mēdz gulēt kopā ar savu mājdzīvnieku, tad pastāv iespēja, ka tu regulāri ieelpo sava mājdzīvnieka blaugznas, kas arī ir visai populārs kairinātājs. Ja parasti dienas laikā tu jūtaties normāli un problēmas sākas tikai miegā, tad ir iespējams, ka krākšanu izraisa alergēni. Ja izmanto ar putnu spalvām pildītus spilvenus, tad tos vajadzētu mainīt vismaz reizi pusgadā. Ja izmanto citu materiālu spilvenus, tad tie ir jāmaina ne retāk kā reizi divos gados.

7. Dzer pietiekoši daudz šķidruma
Ja tu dzer pārāk maz, izdalījumi no deguna un mīkstās aukslējas kļūst viskozāki, bet tas veicina spēcīgāku krākšanu. Kā uzskata speciālisti tad dienā cilvēkam vajadzētu uzņemt ap pusotru litru ūdens.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.