7 veidi kā uzveikt depresiju

kā uzveikt depresiju

Rudens iestāšanās daudziem cilvēkiem asociējas ar skumjām, un drūmām domām. Saules trūkums, apmācies un lietains laiks, kā arī straujā gaisa temperatūras krišanās, sabojā garastāvokli un liek mums justies slikti.


Un ja cilvēks nedara neko, lai šo uznākošo panīkumu pārvarētu, tad drīzumā slikts garastāvoklis var pārvērsties par depresiju, bet depresija jau var prasīt nopietnu ārstēšanu. Šī iemesla dēļ ir labāk  sākt cīnīties ar depresiju vēl pirms tā ir pa īstam sākusies. Rakstā ir apskatīti septiņi vienkārši un visiem pieejami veidi, kā uzveikt depresiju tās sākuma stadijās.

1. Lasīšana
Pat ja jūs līdz šim neesat īpaši aizrāvies ar grāmatu lasīšanu, ir tiešām vērts sākt to darīt. Lasot grāmatu, cilvēks pārceļas grāmatas pasaulē un izjūt visdažādākās emocijas un pārdzīvojumus, gan patīkamus, gan ne visai. Tieši šī iemesla dēļ laikā, kad jūtaties emocionāli izsīcis, ir īstais brīdis, lai pievērstos interesantu, pozitīvas emocijas raisošu grāmatu lasīšanai.

2. Dejas
Ja esat saskumis, vai jūtiet, ka jūsu garastāvoklis pasliktinās un strauji tuvojas depresija, nevelciet garumā un dodieties uz deju klubu vai sarīkojiet deju vakaru mājās. Dejas veicina endorfīnu izdalīšanos, bet tie veicina garastāvokļa uzlabošanos.

3. Rakstiet dienasgrāmatu
Daudzi cilvēki ir ievērojuši, ka kopš tie ir sākuši rakstīt dienasgrāmatu to dzīves ir jūtami mainījušās. Tas ir saistīts ar to, ka izliekot savas sajūtas uz papīra, cilvēks spēj, it kā paraudzīties uz radušos situāciju no malas, un kaut kādā ziņā kļūst pats sev par psihologu.

4. Hobiji
Cilvēki, kuriem ir kāda spēcīga aizraušanās, ievērojami mazāk pakļaujas dažādiem stresu raisošiem faktoriem un tiem arī ir mazāka nosliece uz depresiju. Un tieši tāpēc ir jēga, atrast sev kādu vaļasprieku. Ja īsti neziniet kāds hobijs jums varētu patikt, pamēģiniet vairākus. Ar laiku jūs paliksiet tikai pie tā hobija, kas jums patiks visvairāk.

5. Fiziskas aktivitātes
Sports un fiziskās aktivitātes ir visdrošākais veids kā uzveikt depresiju. Tā tas ir tāpēc ka fizisko aktivitāšu laikā notiek intensīva stresa hormona – kortizola degradācija. Un tieši tāpēc sports ir labākais veids kā saglabāt savu psihisko un fizisko veselību.

6. Meditācija
Daudzi pret meditāciju izturas visai skeptiski, uzskatot to par tukšu laika šķiešanu. Tomēr patiesībā tas tā gluži nav. Meditācija ļauj sakārtot savas domas un uzlabot fizisko veselību. Ar meditācijas palīdzību jūs spēsiet savaldīt savas jūtas un emocijas vairs nevaldīs pār jums, bet jūs valdīsiet pār emocijām.

7. Miegs
Miegs ir vienīgais stāvoklis, kurā ir iespējama nervu sistēmu atjaunošanās. Stress un pārdzīvojumi jūsu nervu sistēmu novārdzina, un, ja tam vēl pievieno miega trūkumu, tad depresija kļūst gandrīz nenovēršama. Ja jūtat, ka stresa kļūst pārāk daudz, nedomājat un dodieties gulēt. Tikai ilgstošs miegs spēs atjaunot jūsu nervu sistēmu un ļaus jums saglabāt emocionālu stabilitāti.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.