Kā labi izgulēties un vieglāk aizmigt

Kā izgulēties un aizmigt
Bezmiegam ir daudz formu: kāds pamostas vairākas reizes pa nakti, citi nespēj aizmigt līdz pat rīta gaismai, bet vēl citi guļ nemierīgi vai pamostas ilgi pirms modinātāja zvana.


No kurienes rodas bezmiegs?
Par galveno bezmiega iemeslu tiek uzskatīti dažādi stresi, hroniska pārslodze un depresija. Tādēļ lai atbrīvotos no bezmiega sākumā vajadzētu sakārtot savas dzīves
ritmu – pārstāt strādāt 12 stundas dienā, neņemt darbu uz mājām, regulāri atpūsties un atrisināt savas problēmas. Tomēr ja tas neizdodas var mēģināt izmainīt savu attieksmi pret dzīvi un mazināt stresu šādā veidā. Bezmiegs var būt arī īslaicīga problēma brīžos, kad cilvēkam neļauj atslābināties pa dienā nepadarītie darbi, uztraukumi un citi neatrisināti jautājumi.

Ko darīt?
Speciālisti šādiem mērķiem izstrādā speciālas programmas, kas palīdz atbrīvoties no bezmiega. Tiesa tās gan tiek pielietotas īpaši ielaistos gadījumos, kad jau ir nepieciešama ārsta palīdzība.
Ar bezmiegu var cīnīties arī patstāvīgi un šajā rakstā ir apskatīti daži vienkārši veidi, kas palīdzēs atbrīvoties, aizmirst par savām rūpēm un attiecīgi arī labāk izgulēties un vieglāk aizmigt.

Miegs astoņu stundu garumā
Tieši šāds miega ilgums tiek uzskatīts par optimālu veselības, skaistuma un jaunības saglabāšanai. Daudzi cilvēki cer, ka miega trūkumu tiem izdosies kompensēt brīvdienās. Tomēr divu dienu laikā nav iespējams kompensēt visas nedēļas neizgulēto. Turklāt naktī uz pirmdienu jūs nespēsiet normāli iemigt, jo organisms būs “izsists” no sava pierastā cikla.

Pamošanās īstajā brīdī
Zinātnieki ir noskaidrojuši, ka, ja cilvēku pamodina lēnā miega fāzē tam ir grūtāk pamosties un adaptēties dienas dzīvei. Šis cilvēks visu dienu jutīsies noguris un miegains. Tajā pašā laikā pamostoties ātrajā miega fāzē, cilvēks pamostas viegli pat tad, ja ir gulējis mazāk nekā parasti. Aprēķināt uz kādu laiku ir jāuzstāda modinātājs nav nemaz tik sarežģīti. Miega pilnais cikls ilgst aptuveni pusotru stundu. Tas sākas ar lēno fāzi un beidzas ar ātro miega fāzi. Tad nu atliek tikai aprēķināt savu miega ilgumu un izvēlēties piemērotu laiku, kurā pamosties. Pieņemot, ka jūs iemiegat divpadsmitos, ir skaidrs, ka pirmā ātrā miega fāzes beigsies ap 1:30, tad nākamā ap 3:00, vēl nākamā ap 4:30 utt. Sanāk, ka modinātājs būtu jāuzstāda uz 6:00, 7:30 vai 9:00.

Sports ne vēlāk kā 6 stundas pirms miega
Fiziskā aktivitāte tonizē nervu sistēmu, bet tas var traucēt normālai iemigšanai. Lai fiziskās aktivitātes netraucētu iemigt, treniņus vajag beigt vismaz 6 stundas pirms miega. Turklāt sports noteikti ir vērtīgāks dienas sākumā un nevis nobeigumā.

Pareizas vakara maltītes
Lai iemigšana būtu vieglāka vakara maltītei vajadzētu sastāvēt no ogļhidrātiem.
Ogļhidrāti visvairāk atrodami tādos produktos kā putras, kartupeļi, rīsi, žāvēti augļi, makaroni, tortes un daudzi citi produkti. Priekšroka, protams, būtu jādod veselīgākiem produktiem.

Atteikšanās no ekrāniem par labu grāmatām
Bezmiega gadījumā sliktākais ko pirms miega var darīt ir TV vai filmu skatīšanās un arī interneta lietošana. Jutīgus cilvēkus var satraukt ekrānā redzamais un vēlāk traucēt iemigt. Šādiem cilvēkiem nav ieteicams vakarā skatīties trillerus, asa sižeta filmas, šausmu filmas, fantastiku un citas līdzīga žanra filmas. Bez biedējošām filmām sarakstā iekļūst arī melodrāmas un romantiskās komēdijas. Šīs filmas gan nebiedē, tomēr tās spēj aktivizēt fantāziju, kas arī var neļaut atslābināties un aizmigt. Ja vēlaties sevi kaut kā izklaidēt, vislabāk būs palasīt kādu grāmatu.

Pareizs gultas iekārtojums
Gultā nevajadzētu darīt neko citu kā tikai gulēt. Gultai vajadzētu asociēties tikai un vienīgi ar gulēšanu un miegu. Nozīme ir arī gultas veļai. Sakaista, zīda gultas veļa gan lieliski izskatās, tomēr tā vēsa, slidena un ne visiem patīkama. Vispatīkamākā būs kokvilnas vai lina gultasveļa.

Smaržīga vanna ar zālītēm
Īsi pirms miega var noderēt vanna ar pievienotu nomierinošu zālīšu novārījumu. Pēc šādas vannas miegs atnāks ātrāk, tas būs noturīigāks un patīkamāks. Vanna ir ieteicama ne ātrāk kā stundu pēc vakariņām. Savukārt ūdens temperatūrai vajadzētu būt ap 37 – 38 grādiem. Zāļu novārījumam vislabāk izmantot kliņģerītes, melisu un raudeni vienādās daļās, pa 50 gramiem no katras. Vanna spēj noņemt spriedzi arī bez zālītēm.

Tautas medicīnas receptes labākam miegam
Ja citas metodes nepalīdz, var izmēģināt arī kādu no šiem tautas līdzekļiem:

Diļļu tēja.
Dillēm piemīt daudz vērtīgu īpašību, starp kurām ir arī pozitīva ietekme uz miegu. Tēju pagatavo šādi: ņem vienu ēdamkaroti sasmalcinātu diļļu, aplej tās ar verdošu ūdeni un ļauj divas stundas pastāvēt. Dzer vienu glāzi uz nakti.

Baldriāna uzlējums
Bezmiega gadījumā var palīdzēt arī baldriāna sakņu uzlējums. To pagatavo no divām tējkarotēm baldriāna un 1/4 litra verdoša ūdens. Šādu uzlējumu nostādina 15 minūtes un lieto siltu pirms gulētiešanas.

Vairāk tautas medicīnas līdzekļus bezmiega uzveikšanai var atrast šeit

Neuztraukties
Tomēr pats galvenais noteikums bezmiega uzveikšanai ir pārtraukt uztraukties par bezmiegu. No pārdzīvojumiem ir vairāk ļaunuma nekā no paša bezmiega. Turklāt uztraukumi var radīt vēl papildus spriedzi, kas arī traucēs aizmigt.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.