Daži veidi, kā psiholoģiski ietekmēt cilvēku

  • 4
  •  
  •  
  •  

Daži veidi, kā psiholoģiski ietekmēt cilvēku


Glaimojiet
Glaimi var kļūt par labu līdzekli darba problēmu risināšanai. Turklāt nav nekāds noslēpums, ka šis joprojām ir viens no efektīvākajiem veidiem, kā maksimāli ātri kāpt pa karjeras kāpnēm.

Improvizējiet
Jāimprovizē  jums ir tajā brīdī, kad redzat, ka cilvēks pie kā jūs vēlaties griezties ir noguris. Jo tieši noguruma brīdī cilvēkus ir visvieglāk iespaidot. Tas ir labs brīdis, lai iepatiktos vai satuvinātos ar cilvēku, kā arī labs brīdis, lai cilvēkam kaut ko palūgtu. Tomēr skatieties, lai  jūsu lūgums šim cilvēkam būtu viegli izpildāms, pretējā gadījumā jūs visticamāk saņemsiet atteikumu. Ja jums ir vajadzīga palīdzība un jūs teiksiet, ka palīdzība jums ir vajadzīga tieši šobrīd, visticamāk, ka šis cilvēks to piekritīs izdarīt nākamajā dienā.

Uzrunājiet cilvēku vārdā
Šo veidu piedāvāja Deils Karnegi savā grāmatā “Kā iegūt draugus”. Tajā ir teikts, ka labākais veids atstāt labu iespaidu ir no pirmā pazīšanās brīža uzrunāt savu sarunu biedru vārdā. Vārds ir svarīga un neatņemama personības daļa. Turklāt uzrunājot cilvēku vārdu ir svarīgi, lai tas skanētu cienījami.

Nelabojiet citus
Šajā pašā jau pieminētajā grāmatā ir teikts, ka, ja jūs vēlaties atstāt uz kādu ietekmi, ir jācenšas pēc iespējas vairāk klausīties savu sarunu biedru un nemēģināt tā teikto labot. Nav svarīgi vai jūsu sarunu biedram ir vai nav taisnība, svarīgi ir vienmēr parādīt, ka jūs esat ieinteresēts.

Raisiet apkārtējo simpātijas
Ja jūs vēlaties iegūt kāda cilvēka simpātijas, bet neesat pārliecināts vai jūs šim cilvēkam patīkat, pamēģiniet palūgt šim cilvēkam kādu pakalpojumu. Sākumā jūs varat palūgt  kādu priekšmetu, piemēram, zīmuli vai lineālu, bet pēc tam variet palūgt arī kādu pakalpojumu, kuru tas visticamāk neatteiks. Turklāt runājot ar šo cilvēku centieties jokot un būt jautrs, tomēr joki nedrīkst būt muļķīgi vai pliekani. Atceraties, ka vairumam cilvēku interesē tikai viņi paši un tāpēc runājiet  ar viņiem par viņiem. Interesējieties par šī cilvēka hobijiem, par to kur tie pavadīja atvaļinājumu, kas tiem patīk vai nepatīk. Jūsu uzdevums ir likt šim cilvēkam sajusties nozīmīgam. Un noteikti pēc iespējas biežāk skatieties uz šo cilvēku.

Lūdziet palīdzību
Ja esat izmēģinājies visu iespējamo un pat neiespējamo, bet jums joprojām nav jūtams nekāds progress,  ir pats piemērotākais laiks, lai lūgtu palīdzību kādam, kuram jūs uzticaties. Neviens uz pasaules nav iemantojis savu slavu vai veiksmi lepnā vientulībā. Cilvēki, kas uzskata savus panākumus tikai par savu nopelnu, visticamāk ir vismaz naivi, jo nespēj novērtēt tos cilvēkus, kuri tiem ir palīdzējuši. Vislabāk ir lūgt palīdzību tādam cilvēkam, kurš pēc jūsu domām ir vairāk pieredzējis jums nepieciešamajā jautājumā.

Lūdziet pakalpojumu
Reiz Bendžamins Freklins ir vēlējies iekarot kāda pret viņu negatīvi noskaņota cilvēka atbalstu. Lai to iegūtu, Bendžamins Frenklins esot palūdzis šim cilvēkam aizdot kādu retu grāmatu. Kad viņš lūgto esot ieguvis, tas ļoti laipni esot šim cilvēkam pateicies. Pēc šī gadījuma Bendžmins Frenklins un šis cilvēks esot kļuvuši par draugiem, kaut pirms tam šis cilvēks īsti pat neesot vēlējies ar viņu runāt. Šādus nelielus pakalpojumus Bendžamins Frenklins šim cilvēkam esot lūdzis ik pa laikam. Šī paņēmiena būtība ir tāda, ka, ja kāds jums ir izdarījis pakalpojumu, viņš būs gatavāks to izdarīt vēlreiz, nekā tāds cilvēks, kurš ir pakalpojumu parādā jums. Izskaidrojums tam ir tāds – cilvēks domā, ka, ja jūs kaut ko lūdzat, tad arī jūs noteikti atsauksieties līdzīgam viņa lūgumam.

Lūdziet vairāk
Šis paņēmiens prasa lūgt vairāk nekā jums patiesībā ir nepieciešams. Varat paprasīt, lai cilvēks izdara kaut ko nejēdzīgu, ko tādu ko šis cilvēks visticamāk atteiksies darīt. Tad pēc neilga laika lūgt to, ko jums patiesībā vajag. Cilvēks, kuram jūs to lūdzat visticamāk jutīsies neērti, ka atteica pirmajā reizē un, ja jūsu lūgums būs saprātīgs, šis cilvēks visticamāk neatteiks.

Atdariniet
Šis paņēmiens ir zināms arī kā mimikrija. Izmantojot šo metodi jums ir jāatdarina otrs cilvēks kopējot tā runas veidu un žestus. Daudzi cilvēki to dara dabiski un neapzināti, bet to var darīt arī apzināti. Cilvēki ir noskaņoti attiekties labāk pret tiem cilvēkiem, kas ir tiem līdzīgi.

Piedāvājiet ko tādu no kā būtu neērti atteikties
Šis veids ir diezgan līdzīgs veidam “Lūdziet pakalpojumu” un pretējs veidam “Lūdziet vairāk”. Pretējs tādā ziņā, ka no sākuma tiek lūgts sīkums un nevis kas liels. Tas strādā tādēļ, ka, ja cilvēks ir palīdzējis ar kādu sīkumu tad viņš var palīdzēt arī ar kādu nozīmīgāku lūgumu. Šeit gan der atcerēties, ka nevajag no sākuma prasīt vienu un uzreiz kaut ko citu. Būs labāk ja pāris dienas nogaidīsiet.

Uzklausiet cilvēku
Teikt, ka cilvēkam nav taisnība, nav labākais veids, kā iegūt šī cilvēka simpātijas. Efekts visticamāk būs pretējs. Ir arī citi veidi, kā izrādīt, ka nepiekrītam šim cilvēkam un vienlaicīgi neiegūt ienaidnieku. Piemēram, uzklausiet savu sarunu biedru un mēģiniet izprast ko šis cilvēks jūt, un kāpēc viņš to jūt. Iespējams, ka tā jūs atradīsiet kaut ko kopīgu ar pretējā viedoklī un varēsiet to izmantot savas pozīcijas skaidrošanai. Sākumā paudiet atbalstu savam sarunu biedram, jo tas šim cilvēkam liks uzmanīgāk ieklausīties arī jūsu vārdos.

Atkārtojiet sava sarunu biedra teikto
Viens no efektīvākajiem veidiem, kā iekarot kāda cilvēka simpātijas ir parādīt, ka jūs viņu tiešām saprotat. Lai to izdarītu pārfrāzējiet sav sarunu biedra teikto. Sakiet to pašu ko viņš tikai citiem vārdiem. Šo paņēmienu var izmantot, lai pārbaudītu saņemto informāciju un, lai iemantotu sarunu biedra uzticību. Šo paņēmienu ir viegli izmantot sarunās ar draugiem.

Mājiet ar galvu
Kad cilvēki klausās un māj ar galvu tas it kā nozīmē, ka viņi piekrīt runātājam. Galvas māšanu cilvēks dabiski uztver kā piekrišanu. Šis veids ir jau pieminētā mīmikrija. Tāpēc mājiet ar galvu sarunas laikā un iespējams, ka vēlāk tas ļaus jums pārliecināt sarunu biedru par jūsu viedokļa pareizību.

Lasiet arī, kā uzvarēt strīdā

 


  • 4
  •  
  •  
  •  

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.